واکسن جانسون و جانسون محافظت آنتی بادی در برابر Omicron را در مطالعه از دست می دهد

J&J Shot محافظت آنتی بادی در برابر Omicron را در مطالعه از دست می دهد

حفاظت آنتی بادی جانسون و جانسون در آزمایش آزمایشگاهی بسیار ضعیف به نظر می رسد.

واکسن جانسون و جانسون در یک آزمایش آزمایشگاهی عملاً هیچ محافظت آنتی‌بادی در برابر نوع ویروس کرونای میکرون ایجاد نکرد و بر توانایی سویه جدید برای دور زدن یک ستون دفاعی بدن تأکید کرد.

به گفته پنی مور، یک ویروس شناس آفریقای جنوبی، به نظر می رسد که واکسن دفاعی در برابر اومیکرون، شاید از طریق روش های دیگر مانند تحریک سلول های ایمنی ایجاد کند. این یافته‌ها با سایر مطالعاتی که کاهش نسبی قدرت در برابر کووید-19 را برای تعدادی از واکسن‌ها نشان می‌دهند، مطابقت دارد، به طوری که محافظت آنتی‌بادی J&J در آزمایش آزمایشگاهی به‌ویژه ضعیف به نظر می‌رسد.

مور، استاد دانشگاه ژوهانسبورگ Witwatersrand، گفت که آزمایش‌های آزمایشگاهی بر روی نمونه‌های پلاسمای خون افرادی انجام شد که دو دوز واکسن Pfizer Inc. و BioNTech SE و واکسن‌های J&J تک شات را مصرف کرده بودند.

اندازه گیری سطح آنتی بادی که تیترهای میانگین هندسی نامیده می شود، از 1419 در برابر سویه اصلی ویروس کرونا به 80 در برابر omicron در میان افرادی که واکسن فایزر دریافت کرده بودند کاهش یافت. مور در یک ارائه آنلاین در روز سه شنبه گفت که میزان مشابه از 303 در برابر سویه اصلی به سطوح غیرقابل تشخیص در برابر omicron در افرادی که شات J&J دریافت کرده بودند کاهش یافت.

او گفت: “Omicron در واقع فرار ایمنی قابل توجهی از آنتی بادی ها را نشان می دهد.” فکر می‌کنم وضعیت برای واکسن J&J نگران‌کننده‌تر است — هیچ خنثی‌سازی قابل تشخیصی در سنجش ما وجود نداشت.

J&J از اظهار نظر در مورد این یافته ها خودداری کرد و درعوض به بیانیه قبلی اشاره کرد که می گفت این شرکت در حال آزمایش سرم از شرکت کنندگان در مطالعات تقویت کننده خود است تا به دنبال فعالیت خنثی کننده علیه omicron باشد در حالی که به دنبال یک واکسن خاص است که در صورت نیاز پیشرفت خواهد کرد. . Mathai Mammen، رئیس تحقیق و توسعه واحد دارویی Janssen J&J در بیانیه گفت: این شرکت “به پاسخ های ایمنی هومورال و سلولی قوی که توسط واکسن خود ایجاد می شود، مطمئن است.”

بیماری شدید

تحقیقاتی که هنوز منتشر نشده است که مور به یک کنفرانس سلامت آفریقا ارائه کرد، با آزمایشات اولیه مؤسسه تحقیقات سلامت آفریقای جنوبی آفریقا و تحقیقات خود فایزر مرتبط است. کشف Omicron توسط دانشمندان آفریقای جنوبی در 25 نوامبر اعلام شد.

با این حال، مور تاکید کرد، بدن محافظت دیگری در برابر ویروس دارد.

او در یکی از اسلایدهای ارائه خود گفت: «کاهش تیتر آنتی‌بادی احتمالاً منجر به کاهش توانایی واکسن‌ها برای جلوگیری از عفونت می‌شود، اما محافظت در برابر بیماری شدید احتمالاً حفظ می‌شود».

گلندا گری، سرپرست این مطالعه، در یک مطالعه قبلی گفت که واکسن J&J در مطالعه‌ای که صدها هزار نفر از کارکنان بهداشتی آفریقای جنوبی را شامل می‌شوند، به نظر می‌رسد از بیماری‌های شدید پیشگیری می‌کند و هیچ‌کس در این مطالعه پس از ابتلا به نوع omicron فوت نکرده است. ارائه در روز سه شنبه

دیسکاوری هلث، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده بیمه پزشکی کشور، اوایل امروز گفت که به نظر می‌رسد یک دوره دوباره واکسن فایزر 70 درصد از بستری شدن در بیمارستان پس از عفونت با نوع omicron محافظت می‌کند. شات های ساخته شده توسط Pfizer و J&J دو عکسی هستند که در حال حاضر در آفریقای جنوبی استفاده می شوند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)