واکسن‌های کووید می‌توانند باعث تغییرات قاعدگی شوند – مطالعه – اخبار RT World

مطالعه موسسه بهداشت عمومی نروژ (NIPH) نشان می دهد که زنان جوان پس از دریافت اولین و دومین واکسن ضد ویروس کرونا، تغییراتی را در دوره های خود تجربه می کنند، از جمله خونریزی شدیدتر.

زنان 18 تا 30 ساله که در یک مطالعه جمعیتی بزرگ که توسط NIPH در سال جاری انجام شد شرکت کردند، افزایش بروز تغییرات قاعدگی را گزارش کردند. “بسیاری از زنان پس از اولین و دومین دوز واکسن، قاعدگی‌های سنگین‌تر از حد معمول را گزارش کردنداین مطالعه منتشر شد، گفت.

در حالی که حدود 7.6٪ از شرکت کنندگان قبل از واکسیناسیون خونریزی شدیدتری را تجربه کردند، تعداد زنانی که بعد از اولین دوز قاعدگی شدیدتر را گزارش کردند به 13.6٪ افزایش یافت. پس از دوز دوم، بیشتر به 15.3٪ افزایش یافت.




تغییرات پس از اولین دوز عبارتند ازگذراطبق این مطالعه، که ادعا می کند خونریزی حدود دو تا سه ماه پس از تزریق به سطح طبیعی بازگشته است. با این حال، در میان آن دسته از زنانی که پس از تزریق اول تغییراتی را تجربه کردند، تقریباً دو نفر از هر سه آن را پس از دوز دوم دوباره گزارش کردند.

لیل تروگستاد، رهبر پروژه NIPH، خاطرنشان کرد که تغییرات قاعدگی «بسیار رایجبه طور کلی، اما درصدها پس از واکسیناسیون رو به افزایش بود. تروگستاد گفت که یافته های اولیه نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتری دارد تا مشخص شود آیا دوره ها واقعاً تحت تأثیر واکسن ها هستند یا خیر. نتایج هنوز توسط همتایان بررسی نشده است.

پس از دریافت گزارش‌های اولیه از چنین عوارض جانبی احتمالی در اوایل سال جاری، پرسش‌هایی درباره تغییرات دوره‌ها توسط NIPH به چندین مطالعه ملی در حال انجام اضافه شده است. بیش از 60000 زن بین 12 تا 80 سال تاکنون در تحقیقاتی درباره ارتباط احتمالی بین تغییرات مختلف قاعدگی و واکسیناسیون کووید شرکت کرده اند.

بر اساس یافته‌ها در زنان جوان، توصیه شد:واکسیناسیون را تا زمان بررسی علت یا برطرف شدن علائم به تعویق بیندازید” با این حال، عوارض جانبی بالقوهنباید مانع زنان شود [from] بله گفتن به واکسن کروناتروگستاد با اشاره به اینکه تغییرات موقتی هستند، گفت.برای اکثریت

به گزارش رویترز، تنظیم کننده داروی اتحادیه اروپا پس از انتشار مطالعه NIPH گفت، اختلالات قاعدگی که به طور بالقوه توسط واکسن ها ایجاد می شود، نیاز به مطالعات بیشتر قبل از ایجاد ارتباط قطعی دارد. گئورگی جنوف، رئیس بخش فارمکووژیلانس آژانس دارویی اروپا، گفت که آزمایش‌های دیگری لازم است.برای تعیین کامل آن

در حالی که قبلاً تغییرات در دوره های پس از واکسیناسیون گزارش شده بود، محققان مختلف پیشنهاد کردند که این تغییرات ممکن است تصادفی بوده یا به استرس در طول همه گیری نسبت داده شده باشد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: