واشنگتن باید تسلیحات هسته‌ای خود را در کره جنوبی مستقر کند – بولتون – اخبار RT World

ایالات متحده بین سال‌های 1958 تا 1991 سلاح‌های هسته‌ای را در این کشور آسیای شرقی نگهداری می‌کرد

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی، از آمریکا خواسته است تا سلاح‌های هسته‌ای خود را در کره جنوبی مستقر کند، اقدامی که به گفته او به حفاظت از امنیت متحد اصلی آسیایی واشنگتن کمک می‌کند.

بازگشت تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی در شبه جزیره، گواه روشنی بر عزم و اراده ما برای بازدارندگی از کره شمالی خواهد بود.» بولتون روز سه شنبه در حاشیه نشستی در موسسه مطالعات سیاستی آسان در سئول به رویترز گفت. بولتون در طول دهه ها کار خود در واشنگتن به دلیل مواضع جنگ طلبانه در سیاست خارجی شهرت داشته است.

اظهارات بولتون در حالی بیان شد که یون سوک، رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه پیش از نشست سران با جو بایدن، رئیس جمهور کره جنوبی، به واشنگتن سفر کرد، جایی که موضوع ایالات متحده در آن مورد بحث قرار گرفت. “بازدارندگی گسترده” انتظار می رود برنامه هسته ای کره شمالی مطرح شود.

پیونگ یانگ در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشک بالستیک را انجام داده است که پرتاب‌های آن در 14 مارس توسط واشنگتن و سئول به عنوان اعتراضی علیه اعلام بزرگ‌ترین مانور نظامی مشترک انجام شده توسط دو متحد در پنج سال اخیر، تنها چند روز قبل تلقی شد. کره شمالی تاکید کرده است که برنامه آزمایش تسلیحات این کشور ماهیت دفاعی دارد و در مقابل تهدیدات آمریکا ضروری است.


بولتون

در ماه مارس، برخی از اعضای حزب محافظه کار مردمی یون، علیرغم پیامدهای بین المللی احتمالی برای نقض معاهده منع اشاعه هسته ای، از سئول خواستند برنامه تسلیحات هسته ای خود را توسعه دهد. به گفته بولتون، قرار دادن تسلیحات ایالات متحده در کره جنوبی برای همه اتاق تنفس فراهم می کند.

«استقرار مجدد تاکتیکی [nuclear] تسلیحات کره جنوبی را از دستیابی به توانایی های خود باز نمی دارد. بولتون توضیح داد. اما ممکن است به ما زمان بدهد تا فکر کنیم که آیا واقعاً می‌خواهیم این کار را انجام دهیم یا خیر.»

بولتون افزود که الف “ساختار دفاع شخصی جمعی در شرق آسیا و هند و اقیانوسیه” می تواند راه حلی برای اختلافات منطقه ای باشد. هر چه بیشتر مردم بتوانند به منافع متقابل خود نه صرفاً در زمینه هسته ای بلکه در برابر تهدید کشورهایی مانند چین و کره جنوبی نگاه کنند، همه ما امن تر خواهیم بود.” او مدعی شد.

پیش از مبارزات انتخاباتی موفق خود در سال 2022، یون نشان داده بود که از واشنگتن درخواست خواهد کرد تا سلاح های هسته ای در کشور قرار دهد. او از آن زمان از این اظهارات فاصله گرفته است، در حالی که وزیر دفاع او، لی جونگ سوپ، گفته است که چنین طرحی در کار نیست.

در همین حال، پیونگ یانگ این موضوع را محکوم کرده است اقدامات غیرمسئولانه آمریکا و کره جنوبی که وزارت خارجه آن در ماه گذشته اعلام کرد در حال افزایش است خطر جنگ هسته ای در شبه جزیره کره.

ایالات متحده در سال 1958 تسلیحات هسته ای را در کره جنوبی مستقر کرد اما در سال 1991 آنها را خارج کرد.