واحد پشت نرم افزارهای جاسوسی بدنام Pegasus در آستانه تعطیلی – گزارش ها – اخبار RT World

صاحبان گروه NSO که امسال به دلیل ایجاد و فروش نرم افزارهای جاسوسی Pegasus به دولت های سراسر جهان خبرساز شد، ظاهراً به دنبال تعطیل کردن بخش رسوایی خود و فروش کل شرکت هستند.

روز دوشنبه، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که صاحبان گروه NSO در حال مذاکره برای تامین مالی مجدد و فروش مستقیم بالقوه کسب و کار هستند که در خطر عدم پرداخت بدهی های خود قرار دارد.

ادامه مطلب


دزدی سوخت ۲ میلیون دلاری از پایگاه آمریکایی با «فرهنگ رومانیایی» توضیح داده شد

خریداران احتمالی شامل دو صندوق آمریکایی هستند که در مورد بستن واحد پگاسوس در صورت به دست گرفتن کنترل شرکت صحبت کرده اند. یک منبع گفت که 200 میلیون دلار سرمایه جدید می تواند برای تبدیل فناوری پشتیبان Pegasus به خدمات امنیت سایبری دفاعی استفاده شود. همچنین گزارش شده است که یک خریدار آمریکایی می تواند به دنبال توسعه پهپادهای این شرکت باشد.

همچنین به بلومبرگ گفته شد که این شرکت اسرائیلی در حال بررسی تعطیلی واحد بسیار بحث برانگیز Pegasus خود است که نیمی از درآمد شرکت را تشکیل می دهد.

نرم‌افزار پگاسوس در اوایل سال جاری پس از تحقیقاتی که توسط «داستان‌های ممنوعه»، یک سازمان غیرانتفاعی رسانه‌ای مستقر در پاریس، با همکاری عفو بین‌الملل و 17 سازمان رسانه‌ای انجام شد، آشکار شد.

با استفاده از بدافزار اسرائیلی به 50000 تلفن غیرقانونی دسترسی پیدا کرده بود. آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، عربستان سعودی و امارات از جمله 11 کشوری بودند که مشتریان بالقوه در آنها شناسایی شدند.

NSO در ماه اکتبر به لیست سیاه دولت ایالات متحده اضافه شد و مشکلات مالی آن را بدتر کرد. این شرکت باید حدود 450 میلیون دلار بدهی خود را بازپرداخت کند. ماه گذشته، سرویس سرمایه گذاری مودیز رتبه اعتباری این شرکت را کاهش داد و گفت که این شرکت در معرض افزایش خطر عدم پرداخت وام های خود است.