واتیکان قبطی هایی را که توسط دولت اسلامی سر بریده شده بودند به عنوان شهید به رسمیت می شناسد – RT World News

پاپ گفته است که افزودن مسیحیان ارتدوکس قبطی به فهرست مقدسین نشانه ارتباط بین دو کلیسا است.

پاپ فرانسیس گفته است که 21 مسیحی ارتدوکس قبطی که در سال 2015 توسط داعش در لیبی سر بریده شدند، اکنون از سوی کلیسای کاتولیک شهید تلقی خواهند شد.

پاپ این خبر را روز پنجشنبه طی دیداری در واتیکان با پاپ توادروس دوم، رئیس کلیسای ارتدوکس قبطی مستقر در مصر، که حدود 10 میلیون پیرو در شمال آفریقا و خاورمیانه دارد، اعلام کرد.

پاپ فرانسیس گفت که گنجاندن قبطی های کشته شده در شهادت روم با موافقت پاپ توادروس تصمیم گرفته شده است و این یک تصمیم است. “نشانه اشتراک معنوی که دو کلیسای ما را متحد می کند.”

«این شهدا نه تنها با آب و روح، بلکه با خون، در خونی که بذر وحدت همه پیروان مسیح است، تعمید یافتند.» پاپ گفت.


پاپ کشیش متهم به نسل کشی را از خدمت برکنار کرد

اعدام این گروه از قبطی ها که 20 نفر از آنها اهل مصر و یک نفر از غنا بودند، در 15 فوریه 2015 در ساحلی در شهر سرت لیبی انجام شد. فیلم سر بریدن که توسط افراط گرایان به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است، مردان را نشان می دهد که لباس های سرپوش نارنجی پوشیده و هنگام کشته شدن در حال دعا هستند.

اجساد آنها در سال 2018 نبش قبر شد و به زیارتگاهی در شهرک مصری العور آورده شد، جایی که بیشتر آنها از آنجا به آنجا آمدند.

این اولین بار نیست که مسیحیان غیر کاتولیک به «شهادت شناسی رومی» اضافه می شوند، که فهرست مقدسینی است که در کلیسای کاتولیک به صورت عبادت برگزار می شود.

در سال 2001، چندین قدیسان ارتدکس اضافه شدند، که باعث القای سرگیوس رادونژ و استفان از پرم شد که مورد احترام کلیسای ارتدکس روسیه هستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: