واتیکان از ارتکاب “گناه کبیره” امتناع می کند – رسانه – اخبار RT World

گزارش شده است که مقامات کلیسا درخواست دادگاه لندن را برای پیام های خصوصی مرتبط با مناقشه املاک رد کرده اند

یک نماینده واتیکان در یک پرونده قضایی گفته است که این یک “گناه کبیره” بر اساس گزارش بلومبرگ، برای اینکه کلیسا مجبور شود ارتباطات بین اسقف اعظم و کاردینال را در دادگاهی در بریتانیا مربوط به یک معامله املاک و مستغلات مورد مناقشه فاش کند.

«نقض راز پاپی گناه کبیره تلقی می شود». کارلوس فراندو دیاز پانیاگوا، کشیش و وکیل کاتولیک رومی، در اسنادی که در ماه مارس به دادگاه لندن ارسال شد، اعلام کرد.

راز پاپی که به آن رازداری پاپ نیز گفته می شود، به سوگند اعضای کلیسا اشاره دارد که برای محافظت از توزیع اطلاعات حساس طراحی شده است. دیاز پانیاگوا به دادگاه اضافه کرد، ایستاده است، “صرف نظر از هرگونه ملاحظات جدی یا فوری یا نیاز به حمایت از منافع عمومی.”

درخواست قانونی برای ایمیل‌ها و پیام‌های متنی مختلف از ادعای واتیکان در سال 2018 ناشی می‌شود که توسط سرمایه‌دار رافائل مینسیون و شرکت‌هایش در فروش 383 میلیون دلاری یک انبار سابق هارودز در منطقه گران‌قیمت چلسی لندن کلاهبرداری شده است. ده نفر – از جمله یک کاردینال ایتالیایی – توسط دادستانی واتیکان در رابطه با اتهامات مختلف کلاهبرداری و اختلاس در میان ادعاهایی مبنی بر فروش اموال به قیمت متورم متهم شده اند.


واتیکان در حال بررسی

واتیکان ادعا کرده است که ممکن است 186 میلیون دلار در خرید این سایت که قرار بود به آپارتمان های لوکس تبدیل شود، ضرر کند و در طول مراحل رسیدگی به آن توصیه نادرست شده است.

مینسیون، که متهم پرونده واتیکان است، به نوبه خود از کلیسا در دادگاه مدنی لندن شکایت کرده است. او مدعی است که به دلیل اتهامات واتیکان علیه او، اعتبارش آسیب دیده است. در سال 2020، او از دادگاه لندن درخواست داد تا اعلام کند که در طول نقش خود در معامله املاک و مستغلات با حسن نیت عمل کرده است – حکمی که تیم حقوقی او معتقد است به او در محاکمه جداگانه ای که توسط واتیکان ارائه شده کمک می کند.

به عنوان بخشی از پرونده مدنی، وکلای مینسیون به دنبال گنجینه ای از ارتباطات دیجیتالی بین مقامات عالی رتبه کلیسا، کاردینال پیترو پارولین و اسقف اعظم ادگار پنا پارا بودند. دیاز پانیاگوا در پاسخ ادعا کرد که ایمیل‌ها و پیام‌های متنی بین این زوج به این پرونده بی‌ربط است، در حالی که واتیکان گفته است پیام‌هایی که توسط اسرار پاپی محافظت می‌شوند، شبیه اسرار دولتی هستند.

وکلای نماینده Mincione از اظهار نظر خودداری کرده اند. واتیکان تا 28 آوریل فرصت دارد تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد اسرار پاپی را به عنوان دلیل خودداری از انطباق با درخواست دادگاه حفظ کند یا خیر.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: