هیچ مجوز بهداشتی کووید در فرانسه برای افراد بالای 65 سال بدون تزریقات تقویت کننده وجود ندارد

هیچ مجوز بهداشتی کووید در فرانسه برای افراد بالای 65 سال بدون تزریقات تقویت کننده وجود ندارد

واکسن کووید در فرانسه: فرانسه تقریبا 16 میلیون واکسن تقویتی انجام داده است. (فایل)

پاریس:

فرانسه از روز چهارشنبه اجرای قوانین سختگیرانه جدیدی را در مبارزه با کووید-19 آغاز می کند، به این معنی که افراد بالای 65 سال اعتبار مجوز سلامت خود را از دست می دهند مگر اینکه سومین واکسن تقویت کننده را انجام داده باشند.

گذرنامه سلامت در تابستان معرفی شد و واکسیناسیون کامل علیه کووید-19 را برای بازدید از هر رستوران یا کافه، سفر با قطار بین شهری و رفتن به مکان‌های فرهنگی مانند سینما یا موزه‌ها الزامی می‌کند.

گذرنامه سلامت که توسط رئیس جمهور امانوئل ماکرون در حالی که چشم به انتخاب مجدد در سال 2022 می‌زند، با تشویق افرادی که برای واکسینه شدن مردد بودند، علی‌رغم اعتراض‌های اولیه، موفقیت‌آمیز تلقی می‌شود.

دولت می گوید حدود 400,000 نفر از افراد 65 ساله و بالاتر که واجد شرایط دریافت واکسن تقویتی هستند، هنوز این واکسن را انجام نداده اند، که 12 درصد از افراد 80 سال به بالا و 10 درصد از افراد 65 تا 79 ساله است.

افرادی که در گروه سنی بالای 65 سال قرار دارند و نتوانسته‌اند عکس تقویت‌کننده را انجام دهند، کد QR در کارت سلامت خود را که توسط یک برنامه تلفن همراه تولید می‌شود، به‌طور خودکار غیرفعال می‌کنند.

این قانون که یکی از سخت‌ترین سیستم‌های مجوز سلامت در اروپا را تشدید می‌کند، از 15 ژانویه در تمام گروه‌های سنی گسترش خواهد یافت. تنها گزینه برای افرادی که تقویت کننده ندارند – به غیر از دریافت آن – این خواهد بود که حداکثر 24 ساعت گذشته آزمایش منفی داشته باشند.

فرانسه در حال حاضر تقریبا 16 میلیون شات تقویتی انجام داده است و مطمئن است که قبل از کریسمس به هدف 20 میلیونی خود خواهد رسید.

این تقویت کننده اکنون به عنوان یک سلاح کلیدی برای شکست نوع Omicron در نظر گرفته می شود که کارشناسان معتقدند سریعتر از انواع قبلی کووید منتشر می شود و می تواند در چند هفته آینده در اروپا غالب شود.

فرانسه روز سه شنبه بیش از 63400 آزمایش مثبت کووید را گزارش کرد که بالاترین رقم از آوریل است، در حالی که تقریباً 2800 نفر با این بیماری در مراقبت های ویژه هستند.

بیش از 76 درصد از مردم در فرانسه دوبار واکسینه شده‌اند و کودکانی که در معرض خطر تلقی می‌شوند می‌توانند از روز چهارشنبه سرکوب شوند و انتظار می‌رود که به زودی واکسیناسیون‌ها به‌طور کامل برای جوانان باز شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)