هیئت نظرسنجی: انتخابات هیئت محلی سریلانکا به دلیل کمبود بودجه به تعویق افتاد

هیئت نظرسنجی: انتخابات هیئت محلی سریلانکا به دلیل کمبود بودجه به تعویق افتاد

سریلانکا در سال 2022 دچار بحران مالی بی سابقه ای شد (پرونده)

کلمبو:

هیئت انتخاباتی سریلانکا روز سه شنبه اعلام کرد که نظرسنجی های محلی که قرار بود در 25 آوریل برگزار شود، اکنون به دلیل کمبود شدید بودجه برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.

کمیسیون انتخابات این را یک روز پس از ملاقات مقامات این کمیسیون با نخست وزیر دینش گوناواردنا و اعضای احزاب سیاسی اصلی اعلام کرد.

سامان سری راتنایاکه، مدیرکل کمیسیون انتخابات گفت که تاریخ بعدی برگزاری انتخابات تنها پس از تایید خزانه داری مبنی بر پرداخت بودجه اعلام خواهد شد.

نظرسنجی‌های محلی، که پیش از این در 9 مارس برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل دلایل متعدد مرتبط با بحران اقتصادی فعلی سریلانکا، به 25 آوریل موکول شد.

ماه گذشته، کمیسیون انتخابات به دلیل کمبود بودجه، رای گیری پستی برای رای گیری ارگان های محلی را به تعویق انداخت.

در ماه مارس، گانگانی لیاناژ، چاپگر دولت سریلانکا گفت که ناتوانی در چاپ برگه های رأی برای انجام رأی گیری پستی از 21 تا 24 فوریه باعث شد که کمیسیون انتخابات انتخابات را به تعویق بیندازد.

آقای لیاناژ گفت که تا زمان به تعویق افتادن انتخابات، او تنها 40 میلیون روپیه از کل هزینه تخمینی 500 میلیون روپیه از خزانه داری دریافت کرده است.

انتخابات انتصاب ادارات جدید در 340 شورای محلی برای یک دوره چهار ساله از مارس سال گذشته به دلیل ادامه بحران اقتصادی به تعویق افتاد.

صندوق بین المللی پول برنامه کمک مالی 3 میلیارد دلاری را برای کمک به سریلانکای غرق در غلبه بر بحران اقتصادی و تسریع حمایت مالی سایر شرکای توسعه تصویب کرده است، اقدامی که توسط کلمبو به عنوان یک “نقطه عطف تاریخی” در دوره حساس مورد استقبال قرار گرفت.

سریلانکا در سال 2022 با بحران مالی بی‌سابقه‌ای مواجه شد که بدترین بحران از زمان استقلال این کشور از بریتانیا در سال 1948 به دلیل کمبود شدید ذخایر ارزی بود که جرقه یک بحران سیاسی و انسانی بزرگ را در این کشور جزیره‌ای برانگیخت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)