هیئت منصفه در مورد تیراندازی پلیس به داونته رایت – اخبار RT World

هیئت منصفه مینه سوتا، افسر پلیس سابق کیمبرلی پاتر را به قتل عمد در قتل داونته رایت مجرم شناخت. پاتر در ماه آوریل، رایت، یک راننده سیاه‌پوست را با اسلحه‌اش به‌جای تیزر در حین توقف ترافیک شلیک کرد.

پس از چند روز مشورت، هیئت منصفه روز پنجشنبه با تصمیمی بازگشت و پاتر را در هر دو اتهام مقصر تشخیص داد.

پاتر 49 ساله در ماه آوریل دستگیر شد و به قتل عمد درجه یک و دوم متهم شد. او در پی تیراندازی، مانند رئیس تیم گانون، از اداره پلیس مرکز بروکلین استعفا داد.


شهردار واشنگتن دی سی که از زندگی سیاه پوستان حمایت می کند، اکنون می خواهد بودجه پلیس را تامین کند، به دلیل افزایش قتل ها

ویدئویی از توقف ترافیکی که پس از حادثه منتشر شد، رایت 20 ساله را نشان می‌دهد که در حال حرکت و فریاد پاتر است. تیزر، تیزر، تیزر، اما اسلحه خدماتش را بیرون آورد و به جای آن تیراندازی کرد.

دادستان ها استدلال کردند که جانباز 26 ساله بی احتیاطی و با عمل کرده است “سهل انگاری مقصری” در حالی که دفاع گفت که پاتر برای استفاده از زور موجه بود زیرا رایت در مقابل دستگیری مقاومت کرد و سعی کرد فرار کند. پلیس سابق معتقد بود که او به اشتباه اسلحه اشتباهی کشیده و قصد کشتن رایت را نداشته است.

مرکز بروکلین یک منطقه حومه شهر در شمال مینیاپولیس است. تیراندازی 11 آوریل در جریان محاکمه درک شووین افسر سابق مینیاپولیس PD به دلیل قتل جورج فلوید رخ داد، حادثه ای که شورش های چند ماهه را در سراسر ایالات متحده آغاز کرد. مرگ رایت باعث چند شب اعتراض و اتهام نژادپرستانه پلیس شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: