هکرهای فرانسوی 54000 پاسپورت واکسن جعلی ساختند – گزارش ها – اخبار RT World

گزارش ها حاکی از آن است که هکرها اطلاعات شخصی یک پرستار را در شهر نانت فرانسه به دست آوردند و از این داده ها برای ایجاد 54000 پاس واکسن فعال استفاده کردند. در همین حال، دولت فرانسه می گوید تا به امروز 110000 جعلی از این دست را شناسایی کرده است.

داستان این پرستار روز پنجشنبه توسط Ouest-France گزارش شد و این سایت خبری مدعی شد که تمام پاس های جعلی اکنون در گردش هستند.

سیستم پاس سلامت فرانسه به طور مشابه با تنظیمات مجوز واکسن در سراسر اتحادیه اروپا کار می کند. این سیستم با جفت کردن یک کلید عمومی (که در کد QR موجود در تلفن یک فرد واکسینه شده است) با یک کلید خصوصی (که توسط بیمارستان، داروخانه یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی که آنها را واکسینه کرده است نگه می دارد) کار می کند. مکان‌هایی که اعتبار پاس کووید شخصی را بررسی می‌کنند، کد را اسکن می‌کنند و اگر با کلید خصوصی مطابقت داشته باشد، یک تیک سبز و اگر با کلید خصوصی مطابقت ندارد یک علامت ضربدر قرمز دریافت می‌کنند.


گزارش ها: پاسپورت های جعلی واکسن می تواند آلمانی ها را به زندان بیاندازد

یک کلید خصوصی، مانند کلیدی که پرستار در نانت نگهداری می‌کند، می‌تواند برای تولید تعداد نامحدودی پاس‌های واکسن فعال استفاده شود، که این اطلاعات را برای هکرها و کلاهبرداران بسیار ارزشمند می‌کند، برخی از آنها پس از آن مجوزهای تقلبی را به صورت آنلاین می‌فروشند.

ابطال گذرنامه های جعلی مشکل دیگری را برای مقامات ایجاد می کند. برای لغو مجوز واکسن جعلی، هر مجوزی که از همان کلید خصوصی ایجاد می‌شود باید لغو شود، به این معنی که مجوزهای جدید باید برای کسانی که واقعاً حق دارند ایجاد شود.

داستان نانت آخرین مورد از سلسله حوادث مشابه در فرانسه است. یک داروساز در نزدیکی آنجر در ماه سپتامبر گفت که کلید خصوصی او هک شده و از آن برای ایجاد 2700 مجوز اشتباه استفاده شده است، که وقتی متوجه تعداد غیرعادی زیاد درخواست‌ها در رایانه داروخانه برای تأیید اعتبار مجوزهای جدید شد، متوجه شد.

ماه گذشته در حومه پاریس، یک پزشک پس از فروش حداقل 220 گذرنامه تقلبی به مبلغ 1000 یورو (1132 دلار) دستگیر شد.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه گفت روز پنجشنبه که دولت 110000 پاس واکسن تقلبی در گردش را شناسایی کرده و بیش از 100 نفر را در ارتباط با جعلیات دستگیر کرده است. مجازات استفاده از کارت جعلی می تواند تا پنج سال حبس افزایش یابد، اما درمانین گفت که مقامات برای هر کسی که اشتباه آنها را می شناسد و واکسینه می شود.

سیستم «گذرنامه سلامت» فرانسه که در تابستان معرفی شد، از شهروندان می‌خواهد برای دسترسی به بارها، رستوران‌ها، مراکز خرید یا حمل‌ونقل عمومی و سایر مکان‌ها، مدرکی مبنی بر واکسیناسیون یا آزمایش منفی ویروس کرونا ارائه کنند. ثابت شده است که این سیستم بحث برانگیز است و از زمان معرفی آن تقریباً هر آخر هفته هزاران معترض در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرهای بزرگ سرازیر شده‌اند. از ژانویه، همه بزرگسالان در فرانسه برای معتبر نگه داشتن مجوز سلامت خود به واکسن تقویتی نیاز دارند.