هوش مصنوعی برای ردیابی بیماران کووید – رسانه – اخبار جهانی RT

به گفته یک مقام رسمی به نقل از رویترز، کره جنوبی در تلاش برای محدود کردن عفونت‌ها، سیستم تشخیص چهره هوش مصنوعی (AI) را برای ردیابی موارد کووید در یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای خود آزمایش می‌کند.

این سیستم که به صورت ملی تامین می شود و در Bucheon در حومه سئول آزمایش می شود، از ژانویه شروع به کار خواهد کرد. با استفاده از تشخیص چهره و هوش مصنوعی، از 10820 دوربین امنیتی شهر برای ردیابی حرکات موارد فعال و تماس های نزدیک آنها و تعیین اینکه آیا آنها ماسک زده اند یا خیر، استفاده می کند.

رویترز روز دوشنبه گزارش داد که این شهر یک طرح تجاری 110 صفحه ای را به وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی ارائه کرده است که به دنبال پیشنهادهایی برای محدود کردن شیوع عفونت است. پس از اجرای این پروژه، کره جنوبی به چین، هند، ژاپن، لهستان، روسیه و چندین ایالت ایالات متحده در بررسی پتانسیل تشخیص چهره برای مراقبت از افرادی که آزمایش کووید مثبت می دهند، می پیوندد.

ادامه مطلب


شورش والدین علیه

یکی از مقامات Bucheon گفت این سیستم راهی موثر برای کاهش بار کاری تیم مسئول ردیابی موارد کووید در این شهر پرجمعیت خواهد بود. سیستم ردیابی فعلی کره جنوبی در حال حاضر سوابق کارت اعتباری، داده های تلفن و سایر اطلاعات شخصی را برای تعیین تماس های نزدیک و محدود کردن شیوع احتمالی بررسی می کند. با این حال، محدودیت های سیستم موجود به معنای کار شبانه روزی برای کنترل شیوع ویروس است.

شهردار بوچئون، جانگ دیوگ چئون، قبلاً علناً برای یک سیستم هوش مصنوعی استدلال کرده بود و اظهار داشت که “استفاده از فناوری تشخیص چهره این تحلیل را در یک لحظه امکان پذیر می کند.” به جای اینکه کارگران مجبور به خرج کردن باشند “ساعت تجزیه و تحلیل یک تک [segment of] فیلم دوربین مدار بسته.”

خبر راه اندازی سیستم هوش مصنوعی پس از آن منتشر شد که کره جنوبی 1030 مورد ابتلای جدید به کووید را در روز یکشنبه گزارش داد که بزرگترین افزایش یک روزه و دومین رکورد روزانه متوالی است. آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری های کره (KCDA) تایید کرد که 1002 نفر از آنها به داخل کشور منتقل شده اند.