هواپیمای نظامی چین در حریم هوایی تایوان شناسایی شد – اخبار RT World

سیزده هواپیمای نظامی چین روز جمعه در حریم هوایی تایوان شناسایی شد که مقامات این جزیره را بر آن داشت تا هواپیماهای کنترل هوایی و سیستم های دفاع هوایی خود را مستقر کنند.

وزارت دفاع تایوان گفت گشت هوایی رزمی جزیره مستقر شده استهشدارهای صوتی صادر شد و سامانه های موشکی پدافند هوایی برای نظارت بر فعالیت ها مستقر شدنداز سیزده هواپیمای چینی که در جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی (ADIZ) مشاهده شد.

هواپیماهای پکن به طور مکرر بر فراز این جزیره پرواز کرده اند و حداقل 56 هواپیما در 4 اکتبر شناسایی شده اند.


چین

این امر در بحبوحه تنش های فزاینده بین پکن و واشنگتن صورت می گیرد. چین تایوان را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می داند، در حالی که ایالات متحده همچنان با جنبش استقلال این جزیره معاشقه می کند. واشنگتن قراردادهای تسلیحاتی میلیارد دلاری با تایوان منعقد کرده است و به طور منظم هیئت هایی را به آنجا می فرستد، در حالی که کشتی های جنگی این کشور به طور مکرر در تنگه تایوان ظاهر می شوند که خشم پکن را برانگیخته است.

روزنامه گلوبال تایمز چین اخیراً ادعا کرد که «اگر ایالات متحده همچنان جزیره تایوان را به عنوان مهره ای برای مهار سرزمین اصلی چین در نظر بگیرد“، آنگاه وضعیت بدتر می شود و “حل مسئله تایوان با زور به گزینه اجتناب ناپذیر و تنها گزینه برای سرزمین اصلی چین تبدیل خواهد شد