هنگ کنگ دو مورد از نوع جدید کووید را در آفریقای جنوبی شناسایی کرد

هنگ کنگ دو مورد از نوع جدید کووید را در آفریقا پیدا کرد

دو مورد کووید از نوع جدید شناسایی شده در آفریقای جنوبی در هنگ کنگ پیدا شده است.

دو مورد ابتلا به ویروس جدید کووید-19 که هشدار را در بخش‌هایی از جنوب آفریقا در مسافرانی که به هنگ‌کنگ می‌رسند پیدا شده است.

دولت هنگ کنگ اواخر روز پنجشنبه گفت، مسافری از آفریقای جنوبی به این نوع مبتلا – که در حال حاضر با نام B.1.1.529 شناخته می‌شود – پیدا شد، در حالی که مورد دیگر در فردی که در اتاق هتل روبروی آنها قرنطینه شده بود شناسایی شد. به گفته دولت، ممکن است این فرد در جریان جریان هوا بین اتاق ها آلوده شده باشد.

تولیو دی اولیویرا، پروفسور بیو انفورماتیک که مؤسسات توالی یابی ژن را در دو دانشگاه آفریقای جنوبی اداره می کند، روز پنجشنبه در یک نشست توجیهی گفت: B.1.1.529 دارای تعداد غیرعادی زیادی جهش است و “به وضوح بسیار متفاوت” با تجسم های قبلی است. .

جو فاهلا، وزیر بهداشت آفریقای جنوبی گفت این جهش “نگرانی جدی” است. آن فون گوتبرگ، میکروبیولوژیست بالینی و رئیس بیماری های تنفسی در موسسه ملی بیماری های واگیر، گفت که ویروس شناسان تقریباً 100 مورد مرتبط با این نوع را در کشور شناسایی کرده اند. مقامات سازمان بهداشت جهانی برای گفتگو درباره ویروس که در بوتسوانا نیز شناسایی شده است، ملاقات کرده اند.

کرنگ ماسوپو، هماهنگ کننده گروه ویژه کووید-19 ریاست جمهوری، در بیانیه ای گفت: در بوتسوانا – همسایه آفریقای جنوبی – نوع جدید در افراد واکسینه شده شناسایی شده است. بریتانیا اواخر پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که به دلیل نگرانی در مورد B.1.1.529 به طور موقت پروازهای خود از آفریقای جنوبی و پنج کشور همسایه را متوقف می کند.

بر اساس بیانیه روز پنجشنبه، دوازده نفر که در اتاق های نزدیک به دو مورد هنگ کنگ اقامت داشتند، در یک مرکز دولتی قرنطینه اجباری 14 روزه را پشت سر می گذارند.

هنگ کنگ یکی از معدود مکان‌هایی در جهان است که هنوز یک شیوع اجتماعی ثبت شده از دلتا نداشته است، نوع مسری‌تری که برای اولین بار در هند شناسایی شد و اکنون به سویه غالب در سراسر جهان تبدیل شده است. این جهش برخی از کشورهایی را که در سال 2020 توانستند از طریق قرنطینه و محدودیت‌های مرزی کووید را در معرض خطر قرار دهند، مجبور کرده است که از این رویکرد صرف نظر کنند و در عوض آن‌ها را به عنوان آندمیک در نظر بگیرند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)