هنرمند آوانگارد افسانه‌ای روسی در ویدیوی مسترکلاس عمیق‌فیک زنده می‌شود — RT World News

RT Creative Lab افسانه عکاسی آوانگارد و مدرن روسی الکساندر رودچنکو را در مجموعه مسترکلاس ویدیویی عمیق‌فیک که به صدمین سالگرد وخوتماس و در آستانه تولد 130 سالگی وی اختصاص دارد، بازسازی کرده است.

Rodchenko.LIVE مجموعه‌ای از ویدیوهای دیپ‌فیک است که در آن هنرمند درباره میراث مدرسه هنر و طراحی روسی Vkhutemas (استودیوهای عالی هنر و فنی) – همتای شوروی باهاوس آلمانی صحبت می‌کند. رودچنکو ساخت و ساز و فلزکاری را در Vkhutemas تدریس می کرد، ایده های طراحی پیشگام در روسیه.

وخوتماس اندکی پس از انقلاب روسیه در سال 1917 تأسیس شد و پس از آن سلطنت ملغی شد. این به عنوان نهادی در نظر گرفته شد که هنرمندان و صنعتگران را با هدف تحقق اهداف دولت برای کارایی و تولید آماده می کند. اما میراث آن کوتاه مدت بود – در سال 1930 برای همیشه بسته شد و اساتید آن پاکسازی شدند.

Rodchenko.LIVE از چهار ویدیو تشکیل شده است که در سال های 2021-2022 منتشر خواهد شد. رودچنکو در قسمت اول، «آزمایش‌هایی برای آینده»، مقدمه‌ای درباره زندگی خود و ایجاد نوع جدیدی از صنعتگر در وخوتماس ارائه می‌کند.

پروژه Rodchenko.LIVE نقطه ملاقات چندین نوع هنر است – فناوری هوش مصنوعی، اجرای تئاتر، انیمیشن طراحی، فیلمبرداری و طراحی موسیقی. در واقع، ما یک نوع نمایش دیجیتال آموزشی تک نفره داریم. به نظر من برای اولین بار در تاریخ، فناوری‌های دیپ‌فیک و یادگیری ماشینی با موفقیت برای ایجاد یک مجموعه ویدیویی کامل با سخنرانی‌هایی از یک شخص تاریخی واقعی استفاده شد. Kirill Karnovich-Valua، مدیر خلاقانه RT Creative Lab می گوید.

این پروژه همراه با بخش توسعه خلاق RT، کارگردان Alexander Scryabin و Phygitalism – شرکت توسعه دهنده راه حل های بصری مبتنی بر هوش مصنوعی، افزوده و واقعیت مجازی، توسعه یافته است.

رودچنکو در این ویدئو با استفاده از الگوریتم‌های دیپ‌فیک – یک فناوری برای سنتز تصویر با هوش مصنوعی – بازسازی شد. این پروژه منحصر به فرد است زیرا فقط از چندین عکس تاریخی استفاده شده است.

«وظیفه ما این بود که چندین ویدیوی دیپ‌فیک با رودچنکو با مدت زمان کلی حدود 40 دقیقه و با وضوح 4K ایجاد کنیم و تنها چند عکس برای این منظور داشته باشیم. در مقایسه، پروژه Dalí Lives از بیش از 6000 تصویر استفاده کرد که از ویدیوهای منتخب با سالوادور دالی به دست آمد. دنیس لئونوف، مدیر پروژه از Phygitalism می گوید.

فیلمنامه Rodchenko.LIVE بر اساس خاطرات، خاطرات، نامه های شخصی، برنامه درسی و هنر هنرمند آوانگارد است. برخی از مواد توسط نوه رودچنکو، الکساندر لاورنتیف، محقق و استاد آکادمی استروگانف، به پروژه اهدا شد.

ما عملاً هیچ قطعه فیلم آرشیوی یا تعداد قابل توجهی از اسناد عکس نداشتیم، تصویر هنرمند را دوباره ساخته ایم – همانطور که او را پس از مطالعه آرشیو، خاطرات، خواندن مصاحبه با بستگان و فرزندان تصور می کردیم. الکساندر اسکریابین، مدیر پروژه Rodchenko.LIVE می گوید.

زمانی که بازیگران نقش رودچنکو را انتخاب می‌کردیم، هدف ما این بود که نه تنها شبیه‌ترین فرد از نظر آناتومیک را پیدا کنیم (الزام اساسی برای دیپ‌فیک)، بلکه به دنبال بیان آکادمیک و انعطاف‌پذیری خاصی بودیم که بازنمایی و روایت هنرمند را تکمیل کند، و در نتیجه مصنوعی بودن او را در کادر از بین می برد. لباس‌های اصلی، کفش‌ها و سایر لوازم جانبی که بر اساس عکس‌های تاریخی ساخته شده‌اند و همین‌طور جزئیات کوچک (کلاه، پیپ، جا لیوان) به‌طور چشمگیری تصویر او را تکمیل می‌کردند.»

این مجموعه ویدیویی بخشی از یک پروژه بزرگتر به نام Vkhutemas.academy است که هدف آن احیای میراث مدرسه هنر رویایی با استفاده از قالب های رسانه ای معاصر است. وب سایت به زودی به زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود.

RT Creative Lab یک تیم دیجیتال داخلی نامزد جایزه امی در شبکه خبری بین المللی RT است.

آیا می خواهید در مورد پروژه های جدید ما به روز بمانید؟ وب سایت RT Creative Lab را بررسی کنید. RT Creative Lab را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید – توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و ویمیو.