هنرمند آلمانی اعتراف کرد که تصویر برنده جایزه توسط هوش مصنوعی تولید شده است، Sparks Row

هنرمند آلمانی اعتراف کرد که تصویر برنده جایزه توسط هوش مصنوعی تولید شده است، Sparks Row

مدخل آقای الداگسن شامل تصویری با رنگ قهوه ای از دو زن با عنوان «شبه خواری: برقکار» است.

پاریس:

یک هنرمند آلمانی پس از برنده شدن یک جایزه معتبر عکاسی با اثری که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده بود، جنجال خشمگینی به راه انداخت.

بوریس الداگسن در نهایت گونگ جوایز عکاسی جهانی سونی را پس از این که به این نتیجه رسید که چنین مسابقاتی هنوز برای مدیریت ورودی های هوش مصنوعی مجهز نشده اند را رد کرد.

برگزارکنندگان جوایز ابتدا این هنرمند را به رفتار «گمراه‌کننده» متهم کردند، اما پس از پاسخ خشمگینانه آقای الداگسن در روز سه‌شنبه، این اتهام را از بیانیه بعدی حذف کردند.

بسیاری از عکاسان و هنرمندان می ترسند معیشت آنها در معرض تهدید ابزارهای هوش مصنوعی قرار گیرد که به هر کسی اجازه می دهد تا تنها با یک پیام متنی سریع تصاویری خیره کننده ایجاد کند.

افزایش سریع تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی در حال حاضر جرقه‌های قانونی را برانگیخته است، زیرا این ابزارها بر روی تعداد زیادی از تصاویر “آموزش داده شده‌اند” – که بسیاری از آنها می‌توانند دارای حق چاپ باشند.

سال گذشته، یک اثر هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی برنده جایزه ای در نمایشگاه ایالتی کلرادو شد و باعث جستجوی روح در دنیای هنر شد.

جوایز عکاسی جهانی سونی ورود آقای الداگسن – تصویری با رنگ قهوه ای از دو زن با عنوان “Pseudomnesia: The Electricist” – به عنوان برنده بخش خلاقانه خود در اواسط ماه مارس اعلام کرد.

بوریس الداگسن در آن زمان مصاحبه‌هایی انجام داد و توضیح داد که چگونه این کار را ساخته است و گفت که می‌خواهد بحثی را در مورد هوش مصنوعی ایجاد کند.

با این حال، او هفته گذشته نوشت که «تصاویر هوش مصنوعی و عکاسی نباید در چنین جایزه ای با یکدیگر رقابت کنند» و جایزه را رد کرد.

او نوشت: “من به عنوان یک میمون گستاخ درخواست دادم تا بفهمم آیا مسابقات برای ورود تصاویر هوش مصنوعی آماده شده است یا خیر. آنها نیستند.”

سازمان جوایز در پاسخ اولیه خود گفت که مشتاقانه منتظر مشارکت هنرمند در بحث در مورد هوش مصنوعی بوده است، اما این اثر را “طبق خواسته های او” پس گرفته است.

این بیانیه می افزاید: با توجه به اقدامات وی و اظهارات بعدی وی مبنی بر تلاش های عمدی او برای گمراه کردن ما و در نتیجه بی اعتبار کردن ضمانت هایی که ارائه کرده است، دیگر احساس نمی کنیم که قادر به گفتگوی معنادار و سازنده با او نیستیم.

اما آقای الداگسن در وب‌سایت خود نوشت که این “بیهوده” است که نشان دهد سازمان جوایز مایل به مشارکت بوده است.

او با متهم کردن آنها به نادیده گرفتن سؤالات رسانه ها و سایر عکاسان نوشت: “آنها گزینه های زیادی برای استفاده از این کار داشتند. آنها از هیچ کدام استفاده نکردند.”

سازمان دهندگان بعداً نسخه ویرایش شده ای از بیانیه را به خبرگزاری فرانسه ارسال کردند و اتهام گمراه شدن آنها را حذف کردند، اما تاکید کردند که آماده تعامل با بوریس الداگسن و بحث هوش مصنوعی بوده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)