هنرمندان ادعا می کنند موزه های دانمارک “بیش از حد سفید” هستند – RT World News

صدا و سیمای عمومی دانمارک پس از نمایش هنرمندانی که از «سفیدی» بیش از حد و فقدان تنوع قومیتی در موزه‌های هنری این کشور انتقاد کردند، متهم به ترویج برنامه «بیداری در مورد استروئیدها» شده است.

هنرمندان غیر دانمارکی الاصل که در یک مستند رادیویی دانمارکی (DR) با عنوان «شورش در آکادمی» این هفته شرکت کردند، هم مدیریت و هم هنرمندانی را که در این موزه‌ها به نمایش می‌گذارند، انتقاد کردند و به این نکته اشاره کردند که حتی دیوارهای چنین مؤسسه‌هایی سفید هستند.

ما فقط یک داستان را روایت می کنیم. ما داستانی از مردان سفید در مورد مردان سفیدپوست برای مردان سفیدپوست دریافت می کنیم. احسان احسان هنرمند، دانشجوی آکادمی هنرهای زیبای سلطنتی دانمارک، به این کانال شکایت کرد. وی افزود که از نظر او برخی از مسئولین نیاز دارند “از موقعیت های قدرت خود صرف نظر کنند.”

نظرات احسان توسط هنرمند همکار دینا ال کیسی فریموت، که از همان آکادمی فارغ التحصیل شده بود، حمایت شد. او به کانال گفت که چگونه، “به عنوان یک فرد قهوه ای، رفتن به این موسسات سفید پوست، جایی که همه چیز سفید است، احساس عجیبی دارد.”

و منظور من فقط این نیست که افرادی که در آنجا کار می کنند سفیدپوست هستند. همه چیز سفید است. حتی دیوارهایشان.»

در همین حال، سازمان موزه‌های دانمارک (ODM)، که نماینده 170 موزه و مرکز حفاظتی کشور است، پذیرفت که این هنرمندان یک “مسئله مربوطه.”

ادامه مطلب




«ساختارهای قدرت موجود، که می توانند به ترویج یک بیان هنری محدود کمک کنند… نمی توانیم بگوییم که از آن آزاد هستیم. و با وجود اینکه بسیاری از مکان‌ها با این مشکل کار می‌کنند، ما هنوز به هدف نرسیده‌ایم.» نیلز جنسن، مدیر ODM گفت.

در حالی که سازمان ظاهرا موزه های عضو را تشویق می کند تا ابتکارات مرتبط با تنوع را ترویج کنند، جنسن خاطرنشان کرد که “مسئولیت یک نمایشگاه خاص و برنامه ریزی برنامه بر عهده خود موزه ها است.”

با این وجود، نگرانی های هنرمندان باعث تمسخر آنلاین شد و کاربران دانمارکی رسانه های اجتماعی در پاسخ به این موضوع که خود چنین انتقاداتی وجود دارد. “نژاد پرست” و در کشوری که عمدتاً سفیدپوست است، بی‌موقع است. یک نفر در فیس بوک DR را به دلیل تبلیغ یک مورد انتقاد قرار داد “بیداری مضحک در مورد استروئیدها” دستور جلسه.

«من از آن قسمتی که انتقادها ملموس‌تر می‌شود غافل شدم – کدام موزه‌های دانمارکی مخصوص سفیدپوستان هستند؟» توییت کرد ترولز هیگر روزنامه نگار برلینی.