هند کاهش پایدار در بار موارد مالاریا: WHO

هند کاهش پایدار در بار موارد مالاریا: WHO

در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است که هند همچنان بیش از 80 درصد از بار مالاریا در جنوب شرق آسیا را بر عهده دارد. (نمایندگی)

دهلی نو:

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) در سال 2020 حدود 14 میلیون مورد بیشتر مالاریا و 69000 مورد مرگ و میر بیشتر به دلیل آن در سراسر جهان نسبت به سال 2019 گزارش شد و هند تنها کشور پر باری بود که بار بیماری را کاهش داد. گزارش.

با این حال، بیان کرد که نرخ کاهش این بیماری در هند کمتر از قبل از همه‌گیری بود و این کشور همچنان بیش از 80 درصد از بار مالاریا در جنوب شرق آسیا را بر عهده دارد.

گزارش جهانی مالاریا در سال 2021 که توسط سازمان جهانی بهداشت ارائه شده است، نشان می‌دهد که مالاریا همچنان بر فقیرترین و آسیب‌پذیرترین افراد جهان آسیب می‌زند.

همچنین شکاف های قابل توجهی را در تأمین مالی مالاریا برجسته کرد زیرا تقاضا برای حفظ پیشرفت در سال گذشته به 6.8 میلیارد دلار افزایش یافت و تنها با افزایش اندک بودجه مالاریا افزایش یافت.

در این گزارش آمده است که در منطقه جنوب شرق آسیا، بودجه مالاریا به ازای هر فرد در معرض خطر در هند کمتر از کشورهای همسایه بوده است.

“تخمین زده می شود 14 میلیون مورد بیشتر و 69000 مرگ و میر بیشتر به دلیل مالاریا در طول سال 2020 نسبت به سال 2019 ایجاد شده است. هند تنها کشور پر باری بود که با حفظ کاهش بار مالاریا بین سال های 2019 و 2020 پیشرفت را ثبت کرد. با این حال، نرخ کاهش در گزارش WHO آمده است که کندتر از قبل از همه گیری بود.

دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: «حتی قبل از شیوع همه‌گیری کووید-19، دستاوردهای جهانی علیه مالاریا کاهش یافته بود.»

گزارش جهانی مالاریا در سال 2021 بیان کرد که در کنار افزایش سرمایه گذاری ها، کاهش شدید آزمایش مالاریا و شکاف در اقدامات کنترل پشه به خنثی شدن پیشرفت در کشورهای پر بار کمک کرده است.

از 31 کشوری که در سال 2020 کمپین های پشه بند تحت درمان با حشره کش ها را برنامه ریزی کرده بودند، تنها 18 کشور کمپین های خود را تا پایان آن سال تکمیل کردند.

بر اساس این گزارش، هند که در اثر همه‌گیری ویران شده بود، تنها توانست 50 درصد از توزیع برنامه‌ریزی شده شبکه‌های حشره‌کش طولانی‌مدت خود را انجام دهد و همچنین کاهش سایر اقدامات مانند سمپاشی باقی‌مانده داخل ساختمان را در طول سال 2020 ثبت کرده بود.

دکتر کاوشیک سرکار، مدیر موسسه مالاریا و راه حل های آب و هوایی و مدیر مسئول، مالاریا نه بیشتر، گفت: «ارقام و روندها عمیقا نگران کننده است، زیرا کشورهایی که بیشترین مالاریا را تحت تاثیر قرار داده اند، شاهد تغییر دستاوردهای سال قبل بوده اند. هندوستان

“هند، یک روند ساز در پیشرفت جهان در برابر مالاریا در سال های اخیر، کاهش موارد مالاریا را حفظ کرده است. اما پیشرفت چشمگیر با اختلال ناشی از بیماری همه گیر نشان دهنده ضرورت استفاده از زیرساخت ها و ظرفیت های نظارتی قوی Covid هند برای مبارزه با بیماری های تب دار مانند مالاریا است.” ” او گفت.

دکتر سرکار گفت که در عین حال، هند باید بر روی پر کردن شکاف بین تقاضا و عرضه ابزارهای کنترل بردار تمرکز کند.

وی افزود: «با خوداتکایی بیشتر و نوآوری‌های صرفه‌جویانه، زمان آن رسیده است که کشور برای مبارزه با مالاریا سرعت خود را تغییر دهد تا پنج سال آینده به پنج سال آخر رنج مالاریا تبدیل شود».

گزارش سازمان جهانی بهداشت می‌گوید علیرغم تأثیر شدید این همه‌گیری، تلاش‌های قهرمانانه کشورها، شرکا و کارکنان بهداشتی جامعه با استفاده از استراتژی‌های نوآورانه، اراده سیاسی قوی و بسیج بودجه جدید، همگی برای اجتناب از بدترین سناریو حیاتی هستند.

علی‌رغم چالش‌ها، کشورها و شرکا تضمین کردند که 72 درصد از برنامه‌های توزیع خالص درمان شده با حشره‌کش‌های نجات‌بخش در سال 2020 اجرا شد. به گفته این سازمان، بیش از 33 میلیون کودک نیز با پیشگیری از مالاریا فصلی، بیش از هر زمان دیگری، تحت درمان قرار گرفتند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)