هند به پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی رای داد. در اینجا چرا

هند به پیش نویس قطعنامه سازمان ملل در مورد تغییرات اقلیمی رای داد.  در اینجا چرا

سفیر هند گفت نباید در مورد عزم هند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی سردرگمی وجود داشته باشد (پرونده)

سازمان ملل:

هند روز دوشنبه به پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که تغییرات آب و هوایی را با چالش‌های امنیتی جهانی مرتبط می‌کرد، رای منفی داد، زیرا استدلال می‌کرد که این اقدام تلاش می‌کند تا اجماع به‌سختی به دست آمده در اجلاس گلاسکو را که اخیراً به پایان رسیده بود، تضعیف کند.

هند در مورد اقدام اقلیمی و عدالت اقلیمی در رتبه دوم قرار ندارد، اما شورای امنیت محلی برای بحث در مورد هر یک از این دو موضوع نیست. در واقع، به نظر می رسد تلاش برای انجام این کار ناشی از تمایل به فرار از مسئولیت در شرایط مناسب باشد. TS Tirumurti، نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد، گفت: «تاس تیرومورتی، نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد، گفت: این انجمن توجه جهان را از عدم تمایل به ارائه آنچه مهم است منحرف می کند.

او به اعضای شورای امنیت سازمان ملل در توضیح تصمیم این کشور برای رای دادن به یک سازمان ملل متحد گفت: “قطعنامه امروز شورای امنیت تلاش می کند تا اجماع به سختی به دست آمده را که در گلاسکو به آن دست یافتیم، تضعیف کند. این قطعنامه فقط بذر اختلاف را در بین اعضای بزرگتر سازمان ملل می کارد.” پیش نویس قطعنامه در این نهاد قدرتمند 15 نفره سازمان ملل متحد.

مذاکره کنندگان از نزدیک به 200 کشور پس از اجلاس COP26 در گلاسکو در ماه گذشته، توافقنامه آب و هوایی جدیدی را پذیرفتند که مداخله هند برای جهان را برای “کاهش تدریجی” به جای “حذف تدریجی” سوخت های فسیلی به رسمیت می شناسد.

پیش نویس قطعنامه که به طور مشترک توسط نیجر و ایرلند انجام شد، از آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد خواست تا “خطر امنیتی مرتبط با آب و هوا را به عنوان یک جزء اصلی در استراتژی های جامع پیشگیری از درگیری ادغام کند.” این قطعنامه توسط روسیه که یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است وتو شد.

آقای تیرومورتی در مخالفت با این قطعنامه گفت که نباید در مورد عزم هند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی سردرگمی وجود داشته باشد.

او گفت: “ما همیشه از اقدام واقعی آب و هوا و عدالت جدی آب و هوا حمایت خواهیم کرد. ما همیشه از منافع کشورهای در حال توسعه، از جمله آفریقا و منطقه ساحل حمایت خواهیم کرد. و این کار را در مکان مناسب – UNFCCC” انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: این قطعنامه پیام اشتباهی به کشورهای در حال توسعه می دهد که به جای رسیدگی به نگرانی های آنها و مسئول دانستن کشورهای توسعه یافته برای اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام، “ما حاضریم تحت عنوان امنیت دچار تفرقه و جانبداری شویم.” این قطعنامه یک گام به عقب از عزم جمعی ما برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.”

وی افزود: این سازمان به دنبال واگذاری این مسئولیت به نهادی است که نه از طریق اجماع کار می کند و نه منعکس کننده منافع کشورهای در حال توسعه است.

او گفت: “هند هیچ گزینه ای جز رای مخالف” این قطعنامه نداشت.

او گفت که تصمیمات تغییر آب و هوا باید از جامعه بین المللی گسترده تر که در UNFCCC نمایندگی می شود گرفته شود و به جای آن به شورای امنیت داده شود.

“از قضا، بسیاری از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل انتشارات تاریخی گازهای گلخانه ای، عوامل اصلی تغییرات اقلیمی هستند. اگر شورای امنیت واقعاً مسئولیت این موضوع را به عهده بگیرد، دست چند کشور در تصمیم گیری در مورد همه موارد مرتبط با آب و هوا آزاد خواهد بود. این دیپلمات ارشد هندی گفت: این به وضوح نه مطلوب است و نه قابل قبول.

“ما این واقعیت را می دانیم که تغییرات آب و هوایی بر زندگی مردم تاثیر گذاشته و حتی ممکن است درگیری ها را در ساحل و سایر بخش های آفریقا تشدید کند. هند به صلح، امنیت و توسعه در آفریقا و منطقه ساحل، هم به صورت دوجانبه و هم در سازمان ملل متعهد است. ،” او گفت.

“بسیاری از پروژه ها در آن مناطق جغرافیایی بر صداقت ما گواهی می دهند. اما مشاهده درگیری ها از منظر تغییرات آب و هوایی گمراه کننده است. ساده سازی بیش از حد علل مناقشه به حل آنها کمک نمی کند، بدتر از آن، می تواند گمراه کننده باشد. این دلیلی است که هند از آن حمایت می کند. یک پیش نویس که به طور انحصاری بر ساحل متمرکز شده است.

وی همچنین تاکید کرد که کشورهای توسعه‌یافته باید در اسرع وقت یک تریلیون دلار کمک مالی برای اقلیم ارائه کنند و گفت: ضروری است که منابع مالی اقلیم با همان دقت و اهتمام کاهش آب و هوا پیگیری شود.

او گفت: “برای حرکت قاطعانه به جلو، دسترسی مقرون به صرفه به منابع مالی آب و هوا بسیار مهم است. کشورهای توسعه یافته باید در اولین فرصت یک تریلیون دلار بودجه آب و هوایی ارائه کنند.”

وی با بیان اینکه ضروری است که تامین مالی اقلیم با همان اهتمام کاهش آب و هوا و واقعیت پیگیری شود، گفت: کشورهای توسعه یافته به خوبی از وعده خود کوتاهی کرده اند.

او گفت: «به ویژه مهم است که این موضوع را بشناسیم زیرا تلاش امروزی برای پیوند آب و هوا با امنیت واقعاً به دنبال پنهان کردن عدم پیشرفت در موضوعات مهم تحت فرآیند UNFCCC (کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا) است.

نماینده هند همچنین نسبت به نحوه طرح این موضوع در شورای امنیت ابراز نگرانی کرد.

در طول نزدیک به سه دهه گذشته، همه کشورهای عضو به طور جمعی و با اجماع در مورد یک معماری دقیق و عادلانه برای مبارزه با هر جنبه ای از تغییرات آب و هوایی مذاکره کرده اند؛ در حالی که به یک تصمیم توافقی بسیار گسترده رسیده ایم، ما سعی کرده ایم منافع یکدیگر و شرایط خاص ملی را رعایت کنیم. این فرآیند جامع در واقع تحت UNFCCC به رهبری سازمان ملل با مشارکت همه کشورهای عضو انجام شده است.

UNFCCC نیز به نوبه خود از اولویت های اعضا مطلع شده است. هم به نیازهای فوری توسعه‌یافته و هم به تعهدات توسعه‌یافته پاسخ می‌دهد. او گفت که به دنبال تعادلی بین کاهش، انطباق، تامین مالی، انتقال فناوری، ظرفیت سازی و غیره است. او گفت که در واقع، دیدگاهی جامع از مبارزه با تغییرات آب و هوایی دارد که منصفانه و منصفانه است.

“بنابراین، ما باید از خود بپرسیم: چه کاری می توانیم به طور جمعی تحت این پیش نویس قطعنامه انجام دهیم که تحت فرآیند UNFCCC نمی توانیم به آن دست یابیم؟ چرا زمانی که ما به یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیاز داریم تا در مورد تغییرات آب و هوایی اقدام کنیم. آیا تحت کنوانسیون UNFCCC در قبال اقدامات اقلیمی مشخص تعهداتی داده شده است؟” او گفت.

وی افزود: پاسخ صادقانه این است که هیچ الزام واقعی برای این قطعنامه وجود ندارد مگر اینکه تغییرات اقلیمی را تحت شمول شورای امنیت قرار دهد و دلیل آن این است که اکنون می توان بدون دخالت بیشتر کشورهای در حال توسعه و بدون مشارکت تصمیمات اتخاذ کرد. به رسمیت شناختن اجماع

وی گفت: «همه اینها را می توان به نام حفظ صلح و امنیت بین المللی انجام داد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)