همزمان با آغاز تمرینات نظامی Orion، جت های رافال هندی و فرانسوی با هم پرواز می کنند

همزمان با آغاز تمرینات نظامی Orion، جت های رافال هندی و فرانسوی با هم پرواز می کنند

این اولین تمرین خارج از کشور برای هواپیمای رافال نیروی هوایی ارتش آمریکا خواهد بود.

پاریس:

فرانسه و هند قرار است امروز تمرین نظامی Orion را در Mont-de-Marsan، پایگاه نیروی هوایی نیروی هوایی و فضایی فرانسه (FASF) آغاز کنند.

امانوئل لنین، سفیر فرانسه در توییتر گفت: “فرانسه به گرمی از گروه IAF_MCC@ که از امروز در تمرین #Orion2023 شرکت می کنند استقبال می کند! جت های #رافال فرانسوی و هندی به زودی با هم در آسمان فرانسه پرواز خواهند کرد.”

این رزمایش از 17 آوریل تا 5 مه 2023 انجام خواهد شد و گروه IAF متشکل از چهار رافال، دو هواپیمای C-17، دو هواپیمای ll-78 و 165 جنگجوی هوایی است. بر اساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت دفاع، این اولین رزمایش خارج از کشور برای هواپیمای رافال نیروی هوایی ارتش است.

علاوه بر IAF و FASF، نیروهای هوایی از آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، بریتانیا، اسپانیا و ایالات متحده نیز در این رزمایش چند جانبه پرواز خواهند کرد. در این بیانیه آمده است: نیروی هوایی هند با استفاده از بهترین شیوه ها از سایر نیروهای هوایی.

پیش از این، مقامات دفاعی به ANI گفتند که هواپیماهای رزمی رافال هند احتمالاً در یک جنگ چندملیتی با نام رمز Orion که به میزبانی فرانسه برگزار می شود و بسیاری از ناتو و سایر متحدان مهم آن شرکت می کنند، شرکت خواهند کرد.

مقامات دفاعی به ANI گفتند: “جت‌های جنگنده رافال نیروی هوایی هند احتمالاً برای شرکت در رزمایش Orion که در یک پایگاه هوایی فرانسه در آنجا برگزار می‌شود، به فرانسه پرواز می‌کنند. بازی‌های جنگی قرار است از هفته سوم آوریل تا 5 مه برگزار شود.”

طبق گزارشات، اوریون بزرگترین رزمایش چندملیتی است که توسط نیروهای دفاعی فرانسه انجام شده است که ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی آنها به همراه متحدانشان ایالات متحده و بریتانیا در آن شرکت دارند.

بر اساس گزارش ها، بیش از 7000 سرباز ناتو در مانور نیروهای زمینی متحدان خود در ناتو شرکت کرده اند.

نیروی هوایی هند نیز قرار است در مانور Copeindia از 10 آوریل در Kalaikunda، بنگال غربی شرکت کند. به گفته منابع، این احتمال وجود دارد که برنامه رزمایش ها و در دسترس بودن هواپیماهای جنگنده F-15 آمریکایی تغییراتی داشته باشد.

هواپیماهای رافال آخرین جنگنده‌هایی هستند که وارد نیروی هوایی هند شده‌اند و قوی‌ترین هواپیماها در کل منطقه آسیا محسوب می‌شوند.

36 رافال به طور کامل معرفی شده اند و نقش مهمی در بهبود آمادگی عملیاتی کشور در امتداد مرزهای پاکستان و چین ایفا کرده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)