همانطور که Omicron پخش می شود، پیام های متفاوتی در مورد اینکه چقدر می تواند خطرناک باشد

همانطور که Omicron پخش می شود، پیام های متفاوتی در مورد اینکه چقدر می تواند خطرناک باشد

نوع Omicron Covid: آفریقای جنوبی شاهد افزایش موارد Covid-19 است.

افزایش موارد Covid-19 در آفریقای جنوبی به دنبال ظهور نوع omicron تاکنون بیمارستان‌ها را تحت تأثیر قرار نداده است، و برخی خوش‌بینی‌های محتاطانه را برانگیخته است که سویه جدید ممکن است باعث بیماری عمدتاً خفیف شود.

آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه گفت داده‌های اولیه از آفریقای جنوبی، مرکز شیوع نوع Omicron، “در مورد شدت آن کمی دلگرم‌کننده است”. او در عین حال هشدار داد که هنوز برای قطعی شدن زود است.

دانشمندان و مقامات بهداشت عمومی در حال بررسی داده های موجود هستند تا سعی کنند تأثیر Omicron را پیش بینی کنند، زیرا بسیاری از سؤالات در مورد سویه جدید و جهش های متعدد آن بی پاسخ مانده است. این نوع که اکنون در آفریقای جنوبی غالب است، از زمان کشف آن در 25 نوامبر از توکیو به اسلو راه یافته است.

تقلا برای وضوح منجر به پیام‌های متناقض در مورد اینکه تهدیدی که omicron چقدر جدی است، شده است.

استفان هوگ، رئیس شرکت مدرنا روز یکشنبه گفت این خطر آشکار وجود دارد که واکسن‌های موجود در برابر اومیکرون کمتر موثر باشند، اگرچه هنوز خیلی زود است که بگوییم تا چه حد. سایر توسعه دهندگان واکسن هفته گذشته ابراز خوش بینی کردند که این واکسن ها ممکن است اثربخشی خود را در برابر بیماری شدید حفظ کنند.

در حالی که ارتباط اولیه بین عفونت و بستری شدن در بیمارستان ممکن است دلگرم کننده به نظر برسد، همچنین یک فاصله زمانی بین این دو رخداد وجود دارد.

به گفته مؤسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی، علائم شدید در بیمارانی که به انواع قبلی مبتلا شده بودند، معمولاً بین یک تا سه هفته پس از تشخیص ایجاد می شوند. میانگین متحرک هفت روزه موارد جدید روزانه در کشور در هفته گذشته از کمتر از 300 مورد سه هفته قبل به 10055 افزایش یافت.

اکسیژن کمتر مورد نیاز

دولت‌های سراسر جهان که امیدوار بودند پس از دو سال مبارزه همه‌گیر به وضعیت عادی بازگردند، با محدود کردن سریع سفرها به فشار جدید واکنش نشان دادند.

بریتانیا از همه مسافران می خواهد که بدون در نظر گرفتن وضعیت واکسیناسیون خود، ظرف 48 ساعت پس از پرواز آزمایشی را انجام دهند. فرانسه الزامات تست را برای بازدیدکنندگان خارج از اتحادیه اروپا تشدید کرده است. آنگلا مرکل آلمان در آخرین پادکست خود به عنوان صدراعظم از مردم خواست تا ویروس را جدی بگیرند و واکسینه شوند.

فائوچی روز دوشنبه در یک رویداد جداگانه گفت: «تقریباً یک واکنش تند از جانب کشورها، از جمله ایالات متحده، برای جلوگیری از سفر از کشورهایی که در آنها موارد قابل تشخیص Omicron وجود دارد، وجود داشت. این واکنش تند و تیز قابل درک بود، برای محافظت از کشور شما جنبه های سیاسی و ملی داشت، اما شما باید مسئولیت خود را نه تنها در قبال کشورتان بلکه در قبال سایر نقاط جهان نیز در نظر بگیرید.»

Omicron این نگرانی را برانگیخته است که می تواند از حفاظت ناشی از واکسن فرار کند و تلاش ها برای بازگشایی اقتصادها را ناکام بگذارد زیرا حدود 30 یا بیشتر تغییر در پروتئین اسپایک را نشان می دهد که ویروس از آن برای نفوذ به سلول ها استفاده می کند. اما ممکن است چندین هفته دیگر بگذرد تا آزمایش‌های آزمایشگاهی و مطالعات واقعی شروع به باز کردن معنای دقیق جهش کنند.

در یک نشانه دلگرم‌کننده دیگر، مجتمع بیمارستانی ناحیه استیو بیکو و تشوان در پرتوریا، آفریقای جنوبی، گفت که اکثر بیماران در بخش‌های کووید به اکسیژن نیاز ندارند. این نشان دهنده انحراف از امواج قبلی است.

فائوچی گفت که دولت بایدن در حال ارزیابی مجدد ممنوعیت سفر به هشت کشور جنوب آفریقا با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر است. شهر نیویورک سه مورد دیگر از این جهش را ثبت کرد که در حداقل 11 ایالت ایالات متحده ظاهر شده است. یک پخش کننده نروژی در آخر هفته گزارش داد که موارد Omicron مرتبط با یک جشن کریسمس شرکتی در اسلو ممکن است تا 100 افزایش یابد.