هلند در شب تعطیل می شود تا از شیوع کووید جلوگیری کند

هلند در شب تعطیل می شود تا از شیوع کووید جلوگیری کند

مارک روته، نخست وزیر هلند گفت که ارقام روزانه کووید هنوز خیلی بالاست.

لاهه:

مارک روته، نخست‌وزیر هلند روز جمعه گفت: هلند در شب‌ها با تعطیلی زودهنگام کافه‌ها، رستوران‌ها و مغازه‌ها برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به کووید، به طور مؤثر تعطیل خواهد بود.

ده‌ها معترض تظاهرات مسالمت‌آمیزی را در لاهه برگزار کردند، زیرا روته قرنطینه جزئی کشور را تشدید کرد، زیرا بیمارستان‌ها هشدار دادند که در حال غرق شدن هستند.

اما ترس از تکرار ناآرامی‌هایی که آخر هفته گذشته کشور را به دلیل محدودیت‌های دولت در برابر ویروس کرونا فرا گرفت، فعلاً بی‌اساس بود.

روته در یک کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی گفت: از روز یکشنبه، کل هلند بین ساعت 5 بعد از ظهر تا 5 صبح تعطیل است.

وی با اشاره به آمار ابتلا به عفونت که با وجود واکسیناسیون بالغین حدود 85 درصد به بیش از 20000 مورد در روز می رسد، افزود: ما باید واقع بین باشیم، ارقام روزانه هنوز خیلی بالاست.

روته اذعان کرد که دولت از زمانی که دو هفته پیش این اقدامات را تشدید کرد، نتوانسته است پیامی مبنی بر اینکه افراد مبتلا به علائم نیاز به آزمایش دارند را منتقل کند.

او گفت: «من خودم را به خاطر آن سرزنش می کنم. “ما باید بهتر انجامش بدیم.”

مغازه‌های غیرضروری قبلاً اجازه داشتند تا ساعت 18:00 و مراکز پذیرایی تا ساعت 8:00 شب باز بمانند.

ورزش‌های آماتوری نیز باید بعد از ساعت 17:00 متوقف شوند، در حالی که ورزش‌های حرفه‌ای از جمله مسابقات فوتبال پشت درهای بسته ادامه خواهند داشت.

روته گفت که مشتریان اکنون باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی 1.5 متری (پنج فوت) را رعایت کنند، به این معنی که کافه‌ها، سینماها، تئاترها و سایر مکان‌ها ظرفیت کمتری خواهند داشت.

‘دستورالعمل Snot-Bubble’

مدارس باز خواهند ماند، علیرغم این واقعیت که بیشترین افزایش عفونت در میان کودکان است. دانش آموزان 10 سال به بالا باید در راهروها از ماسک استفاده کنند.

در بیانیه‌ای گفت: دولت همچنین در حال تشدید «دستورالعمل حباب‌های حباب» خود است به طوری که کودکان دبستانی مبتلا به سرماخوردگی خفیف باید در خانه بمانند و مورد آزمایش قرار گیرند.

در همین حال، بیمارستان‌ها عمل‌های غیر بحرانی مانند جراحی زانو و لگن را لغو خواهند کرد.

در تظاهرات در نزدیکی وزارتخانه‌های دولتی، مردم زنگ‌ها را به صدا درآوردند، سوت‌ها و آژیرها را به صدا درآوردند در حالی که بسیاری از آنها تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «این درست نیست». یکی از آنها ستاره داوود را روی نقاب خود می پوشید.

ون های پلیس و افسران ضد شورش در نزدیکی تظاهرات نگهبانی می دادند. پلیس گفت که چندین بار به دلیل داشتن وسایل آتش بازی غیرقانونی و عدم نشان دادن کارت شناسایی دستگیر شده است.

بابس، یک زن 38 ساله، گفت: “کووید دقیقاً مانند آنفولانزا است، این یک ویروس است که ما باید یاد بگیریم که چگونه با آن به عنوان یک جامعه زندگی کنیم، نه اینکه سعی کنیم با آن مبارزه کنیم زیرا کار نمی کند.” تابلویی که روی آن نوشته شده است “دروغ نگو”.

معترض دیگری که نام خود را دیوید نامید افزود: “مقامات در مسیر اشتباهی قرار می گیرند تا از ویروسی استفاده کنند که برای “بازنشانی بزرگ” برای محدود کردن آزادی های ما خطرناک نیست.”

معترضان در نهایت به طور مسالمت آمیزی متفرق شدند اما پلیس اعلام کرد که آنها در حالت آماده باش هستند.

هلند اکثر محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را در ماه سپتامبر لغو کرد، اما در اکتبر مجبور شد دوباره آنها را اعمال کند.

جمعه گذشته در روتردام ناآرامی ها آغاز شد و روز شنبه به لاهه و در روزهای یکشنبه و دوشنبه به شهرهای دیگر از جمله گرونینگن در شمال گسترش یافت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)