هفت کشته بر اثر تصادف خودروی مملو از مهاجران هنگام فرار از پلیس – اخبار RT World

بر اثر برخورد یک خودروی حامل مهاجران غیرقانونی با یک ساختمان و واژگونی در تلاشی ناکام برای فرار از دست پلیس در جنوب مجارستان، هفت نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد این حادثه مرگبار اواخر روز دوشنبه در شهر آبگرم موراهالوم در نزدیکی مرز مجارستان با صربستان رخ داد.

راننده خودروی سدان مشکی برای بازرسی پلیس از توقف خودداری کرد و با سرعت زیاد سعی کرد از محل متواری شود. اما او کنترل خودرو را از دست داد که از جاده خارج شد و با یک خانه تصادف کرد و واژگون شد.

ادامه مطلب


قاچاقچی انسان درباره تجارت قاچاق مهاجر توضیح می دهد

ماشین مملو از مردم بود. علاوه بر راننده، 10 مهاجر غیرقانونی داخل آن بودند. مشخصاً این سدان برای حمل این همه نفر طراحی نشده بود، با این که نتیجه تصادف واقعاً وحشتناک بود.

به گفته پلیس، هفت نفر در محل جان باختند و چهار نفر دیگر از جمله مرد پشت فرمان مجروح شدند.

راننده که شهروند صربستان توصیف شده بود، بازداشت شده بود. او اکنون با اتهامات قاچاق انسان و ایجاد تصادف با چندین تلفات مواجه است.

از زمان بحران مهاجران در سال 2015، بالکان به یکی از مسیرهای اصلی اتحادیه اروپا برای افرادی تبدیل شده است که از درگیری ها در خاورمیانه و شمال آفریقا فرار می کنند، زیرا آنها سعی می کنند از طریق مجارستان و کرواسی وارد این اتحادیه شوند.

پلیس مجارستان روزانه خودروهای حامل مهاجران را متوقف می کند و رانندگان آنها را دستگیر و مسافران آنها را به خارج از کشور اخراج می کند.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد که قاچاق انسان جرمی است که مجازات آن از یک تا پنج سال حبس است.