هفته ای که مکنده کووید جهان را مشت کرد

هفته ای که مکنده کووید جهان را مشت کرد

سازمان بهداشت جهانی B.1.1.529 را به عنوان یک نوع نگرانی طبقه بندی کرد

صبح روز دوشنبه، نزدیک به 9 میلیون ساکن اتریش در قرنطینه از خواب بیدار شدند. چند روز بعد، یک نوع جدید کووید-19 زنگ خطر را در سراسر جهان به صدا درآورد، اروپا و ایالات متحده ممنوعیت سفر را برای کشورهای آفریقای جنوبی اعلام کردند و مقامات بهداشتی برای پیشی گرفتن از یک تهدید جدید تلاش کردند.
این هفته ای بود که ویروس کرونا به جهان یادآوری کرد که این همه گیری هنوز به پایان نرسیده است و ترکیبی از افزایش عفونت ها، محدودیت ها و یک جهش جدید را به همراه داشت. این تحولات که نشانه‌ای از عقب‌نشینی در نبرد با این بیماری و ضربه‌ای به بهبود اقتصادی است، سهام و قیمت نفت را مورد انتقاد قرار داد.

با افزایش موارد در اروپا، دولت ها به سراغ ابزارهای آزمایش شده و آزمایش شده مبارزه با ویروس در کتاب بازی خود رفتند.

آلمان محدودیت‌ها را برای افراد واکسینه نشده تشدید کرد، فرانسه قوانین استفاده از ماسک و مجوزهای بهداشتی را تشدید کرد، و اتریش مشاغل را از هتل‌ها به باشگاه‌ها تعطیل کرد. بلژیک دستور تعطیلی کلوپ های شبانه را صادر کرد و عموم مردم را از حضور در رویدادهای ورزشی سرپوشیده منع کرد.

بریتانیا تشدید قوانین همه گیر را رد کرد، اما به محض انتشار اخبار مربوط به نوع B.1.1.529، پروازهای شش کشور را به سرعت متوقف کرد. اتحادیه اروپا همان اقدامی را پیشنهاد کرد که چندین کشور عضو آن اقدام کردند و سفر را محدود کردند.

برای لندن، این مورد یک بار گاز گرفته شده بود، زیرا قیمت گیج شدن را در هنگام واکنش کند به نوع دلتا، که نصف جهش B.1.1.529 دارد، آموخته بود. ممنوعیت‌های سفر ممکن است در برخی مناطق نامطلوب باشد، اما آسان‌تر از ضربه زدن به مردم خسته در خانه با قرنطینه و سایر محدودیت‌های اجتماعی است.

این حس وجود دارد که این فیلمنامه پس از تقریباً دو سال به طرز افسرده‌ای آشنا شده است – اما این آشنایی همچنین باعث ایجاد حس وحشتی می‌شود که از ورود نسخه‌های قبلی استقبال می‌کرد.

در سرتاسر اروپا، واکنش مردم به اخبار اخیر بسیار کم‌تر از ماه‌های اولیه بیماری بود، یعنی تغییری از ترس، حتی وحشت، به استعفا. این دنیای کووید است. آینده قابل پیش‌بینی افزایش و کاهش عفونت‌ها، انواع مختلف، نیازهای مراقبت‌های ویژه و مرگ‌ومیرها را به همراه خواهد داشت – و همچنین اقدامات متعدد از ماسک تا آزمایش، قرنطینه‌های جزئی یا کامل، محدودیت‌های سفر و واکسن‌های تقویت‌کننده.

برای مثال در ایتالیا، اولین کشور اروپایی که در اوایل سال 2020 قرنطینه سراسری را اعمال کرد، روزهایی که مردم سوپرمارکت‌ها را قبل از ورود به خانه‌هایشان ضدعفونی می‌کردند، گذشته است و تلفات روزانه موارد و تلفات توجه را در انحصار خود درآورده بود.

در آن زمان، ایتالیایی‌ها در حالی که کامیون‌های ارتش به شهر شمالی برگامو فراخوانده می‌شوند تا تابوت‌ها را به آنجا ببرند، به‌تبع تماشا می‌کردند، زیرا کوره‌سوزی دیگر نمی‌توانست با آن مقابله کند.

چند روز پیش، حتی در حالی که مبتلایان روزانه در کشور با سریع ترین سرعت در شش ماه گذشته در حال افزایش بودند، خلق و خوی بسیار متفاوت بود. در یک بار در منطقه‌ای شیک در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن اصلی رم، گروهی از مردم محلی پنجاهمین سالگرد تولد خود را با پیتزا و شراب تازه‌پخت جشن گرفتند.

همانطور که میهمانی‌ها در مورد آن صحبت می‌کردند، هیچ‌کس ماسک نمی‌زد. فقط چند نفر از مهمانان بعداً اظهار داشتند که کارکنان گواهینامه واکسیناسیون را طبق قانون بررسی نکرده اند.

سیمون شنال، استاد روانشناسی اجتماعی تجربی در دانشگاه کمبریج، می گوید: «تا زمانی که هیچ دستورالعمل دیگری از سوی دولت در رابطه با نوع جدید وجود نداشته باشد، مردم به زندگی عادی خود ادامه خواهند داد. “در حال حاضر ترکیبی از احساسات وجود دارد که شامل ناامیدی یا عصبانیت نیز می شود… بسیاری از مردم نمی توانند چشم انداز کریسمس دیگری را که تا حد زیادی به خطر انداخته اند را درک کنند.”

BioNTech SE که یکی از پرمصرف‌ترین واکسن‌های کووید را با شرکت Pfizer توسعه داده است، دلیل دیگری برای وحشت نکردن ارائه کرد. انتظار دارد اطلاعاتی در مورد نحوه تعامل این نوع با عکس خود در عرض دو هفته داده شود. نسخه جدید می تواند در 100 روز آماده شود.

و محافظت بیشتر در برابر این بیماری – در برخی موارد – به شکل قرص های ضد ویروسی در راه است.

سارا پیت، ویروس شناس در دانشگاه برایتون، گفت: کووید “از طریق یک حادثه بیولوژیکی وارد جمعیت انسانی شد.” “من فکر نمی کنم که ما باید سعی کنیم با آن “زندگی کنیم” یا بپذیریم که بومی شود.

اگر واکسن‌ها هنوز هم چنین شانسی را ارائه می‌دهند، آن چیزی نبود که بازارها در روز جمعه شنیدند.

آنها به ضربه بدن متفاوت با فروش واکنش نشان دادند. سهام اروپا بیشترین کاهش را از ژوئن 2020 داشت، داوجونز بیش از 1000 واحد در یک مرحله سقوط کرد و نفت در نیویورک برای اولین بار از سپتامبر تا 70 دلار در هر بشکه سقوط کرد. اوراق خزانه داری ایالات متحده جهش کرد و بازدهی را به بیشترین میزان در یک سال کاهش داد.

برای هوانوردی و سایر بخش‌های وابسته به سفر، گسترش یک نوع جدید، بازگشت به اختلال ناشی از افزایش دلتا در اوایل سال را تهدید می‌کند، زمانی که بازگشت مجدد پرواز در آغاز فصل پربال تابستانی نیمکره شمالی را به تأخیر انداخت. سرمایه گذاران نگران هستند که اگر مردم از برنامه ریزی در اوایل سال 2022 خودداری کنند، سومین تابستان ممکن است در معرض خطر قرار گیرد.

اما کارشناسان بهداشت می گویند که زمان می برد تا بدانیم این نوع برای نبرد جهانی ویروس چه معنایی دارد. در این بین، پل دانوان، اقتصاددان UBS AG خاطرنشان کرد که ترس از ویروس عامل بیشترین آسیب اقتصادی است.

جان بل، استاد پزشکی در دانشگاه آکسفورد، که با بریتانیا برای مقابله با کووید-کووید کار می‌کند، گفت: «ما باید به این واقعیت عادت کنیم که در ماه‌ها و سال‌های آینده تعداد زیادی از انواع مختلف در سطح جهان ظاهر می‌شوند. . “آرام بمانید، داده ها را ردیابی کنید، این پاتوژن خاص را درک کنید و پاسخ دهید. ما باید این کار را بارها و بارها در آینده انجام دهیم.”

با نزدیک شدن به پایان هفته، طعم دیگری از دژاوو نمایان شد. سازمان بهداشت جهانی B.1.1.529 را به عنوان یک نوع نگرانی طبقه بندی کرد و آن را omicron نامید.

نامه یونانی دیگری برای افزودن به مکالمه طولانی مدت کووید.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)