هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد ممنوعیت سفر Omicron در حالی که کشورها مرزها را بسته اند

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد ممنوعیت های سفر Omicron به دلیل بسته شدن مرزها توسط کشورها

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که این ممنوعیت ها در نهایت می تواند کشورها را از اشتراک گذاری داده ها در مورد ویروس در حال تکامل منصرف کند.

ژنو، سوئیس:

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که ممنوعیت های مسافرتی عمومی مانع از شیوع Omicron نخواهد شد، زیرا کشورهای بیشتری برای اعمال محدودیت ها عجله کردند و اولین موارد ابتلا به ویروس جدید کووید در آمریکای لاتین شناسایی شد.

در یک هفته پس از گزارش سویه ویروس جدید توسط آفریقای جنوبی، ده‌ها کشور در سراسر جهان با محدودیت‌های سفر واکنش نشان داده‌اند که بیشتر کشورهای آفریقای جنوبی را هدف قرار داده‌اند.

اما سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه هشدار داد که ممنوعیت‌های مسافرتی «مجموعه» خطر آسیب‌رسانی بیشتر به ضرر را دارند، درست زمانی که کانادا محدودیت‌های خود را گسترش داد.

در یک توصیه سفر، WHO هشدار داد که این ممنوعیت ها در نهایت می تواند کشورها را از به اشتراک گذاشتن داده های مربوط به ویروس در حال تکامل منصرف کند.

اما توصیه کرد که افراد واکسینه نشده آسیب‌پذیر به کووید-19، از جمله افراد بالای 60 سال، از سفر به مناطقی که ویروس در جامعه منتقل می‌شود، خودداری کنند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، گفت که برای کشورها قابل درک است که به دنبال محافظت از شهروندان خود در برابر نوعی که ما هنوز به طور کامل آن را درک نکرده ایم، باشند.

اما او خواستار واکنش جهانی “آرام، هماهنگ و منسجم” شد و از کشورها خواست “اقدامات منطقی و متناسب کاهش ریسک” را اتخاذ کنند.

بیهودگی احتمالی محدودیت های مسافرتی گسترده تاکید شد زیرا مقامات هلندی گزارش دادند که Omicron قبل از گزارش رسمی اولین موارد خود در 25 نوامبر آفریقای جنوبی در این کشور حضور داشته است.

نوع جدید – که تعداد بالای جهش‌های آن به اعتقاد WHO ممکن است باعث انتقال یا مقاوم‌تر شدن آن به واکسن‌ها شود – در دو نمونه آزمایشی هلندی از 19 و 23 نوامبر یافت شد که یکی از آنها سابقه سفر نداشت.

تاکنون بیش از دوازده کشور و منطقه مواردی از جمله استرالیا، بریتانیا، کانادا، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا و پرتغال را شناسایی کرده اند.

آمریکای لاتین دو مورد اول خود را روز سه شنبه گزارش داد – در افرادی که از آفریقای جنوبی به برزیل سفر کردند – و اولین مورد در ژاپن تایید شد، یک روز پس از ممنوعیت ورود همه خارجی ها.

با این حال، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بدون اشاره به سایر مکان‌هایی که Omicron در آن‌ها شناسایی شده است، گفت که ممنوعیت سفر فقط برای کشورهای جنوب آفریقا به قوت خود باقی خواهد ماند.

بایدن در پاسخ به این سوال که محدودیت‌های مسافرتی که از دوشنبه در آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر آفریقای جنوبی اعمال شد تا چه مدت باقی می‌ماند، گفت که این “به نوعی بستگی دارد”.

او به خبرنگاران گفت: «ما در چند هفته آینده چیزهای بیشتری در مورد کشنده بودن این ویروس، میزان شیوع آن، آنچه باید آن را کنترل کنیم و غیره یاد خواهیم گرفت.»

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا هرگونه گسترش محدودیت سفر به کشورهای دیگر ممکن است به طور ناگهانی اتفاق بیفتد، همانطور که در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور اتفاق افتاد، گفت: «بر خلاف ترامپ، من متحدان خود را شوکه نمی کنم».

در آسیا، دولت ها روز چهارشنبه به گسترش محدودیت ها ادامه دادند، از جمله اینکه اندونزی هنگ کنگ را در کنار کشورهای مختلف آفریقایی به فهرست ممنوعیت سفر خود اضافه کرد.

پس از کشف موارد Omicron در این کشورها، هنگ کنگ همچنین سه کشور دیگر – ژاپن، پرتغال و سوئد – را به بالاترین رده محدودیت سفر خود اضافه کرد.

مقاوم به واکسن؟

در حالی که هنوز چیزهای زیادی در مورد نوع Omicron ناشناخته است – ممکن است هفته ها طول بکشد تا مشخص شود که آیا و تا چه حد به واکسن مقاوم است یا خیر – نشان داده است که مبارزه جهانی با کووید-19 هنوز به پایان نرسیده است.

Omicron ظهور کرده است زیرا بسیاری از نیمکره شمالی قبلاً برای موج زمستانی جدیدی از بیماری همه گیر آماده شده بود – باعث شد حتی کشورهایی با نرخ بالای واکسیناسیون در تلاش برای مهار افزایش تعداد عفونت و جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن خدمات بهداشتی باشند.

دولت‌ها، به‌ویژه در اروپای غربی، قبلاً پوشیدن اجباری ماسک، اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی، مقررات منع آمد و شد یا قرنطینه را مجدداً معرفی کرده‌اند – باعث می‌شود کسب‌وکارها از کریسمس تلخ دیگری هراس داشته باشند.

یونان روز سه شنبه واکسن را برای افراد بالای 60 سال اجباری کرد، در حالی که نروژ قبل از عید پاک، واکسن های تقویت کننده را به همه بزرگسالان ارائه می دهد که ترجیحاً به قرنطینه است.

بریتانیا هدف قرار داده است که در عرض دو ماه به تمام بزرگسالان حمله سوم را ارائه دهد.

در حالی که تابستان آزادی های زودگذر اروپایی ممکن است به پایان رسیده باشد، در نیمکره جنوبی، جزیره فیجی در اقیانوس آرام به 615 روز انزوای بین المللی در روز چهارشنبه پایان داد و دوباره به روی گردشگران باز شد.

رقصندگان سنتی با دامن های چمن از گردشگران دست تکان از سیدنی استقبال کردند، اولین مورد از سیل مورد انتظار از توریست های مورد نیاز در هفته های آینده.

آندره ویلجون، مدیر اجرایی فیجی ایرویز، گفت که این یک موقعیت مهم است، جایی که گردشگری حدود 40 درصد از اقتصاد را تشکیل می دهد.

او به خبرنگاران گفت: «بازگشایی مرزهای بین المللی اقتصاد فیجی را دوباره شعله ور می کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)