هشدار ایالات متحده در مورد پرتاب ماهواره کره شمالی – رسانه – اخبار RT World

پیونگ یانگ اخیرا اولین ماهواره نظامی خود را رونمایی کرد و از برنامه ریزی برای اولین پرواز خود خبر داد

دولت آمریکا از کره شمالی خواسته است که پرتاب اولین ماهواره نظامی خود را لغو کند و پیشنهاد می کند کره شمالی می تواند از این پروژه برای پیشبرد برنامه موشک های بالستیک خود استفاده کند در حالی که ادعا می کند هرگونه پرتاب آزمایشی قطعنامه های سازمان ملل را نقض می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به یونهاپ نیوز گفت که بر اساس اقدامات قبلی تحمیل شده توسط سازمان ملل، کره شمالی از آزمایش موشکی منع شده است. «وسایل نقلیه پرتاب فضایی (SLVs) فناوری‌هایی مشابه و قابل تعویض با آن‌هایی که در موشک‌های بالستیک استفاده می‌شوند را در خود جای داده‌اند.»

هر گونه پرتاب کره شمالی که از فناوری موشک بالستیک استفاده می کند، که شامل SLV می شود، چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند. این مقام افزود.

پیونگ یانگ برای اولین بار در اوایل این هفته تکمیل یک ماهواره جاسوسی جدید را اعلام کرد و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت که پرتاب یکی از اولویت های ارتش است و ممکن است تا پایان ماه انجام شود.


کره شمالی ماهواره جدید جاسوسی را تبلیغ می کند

“در اختیار داشتن چنین ماهواره ای وظیفه اصلی است که باید برای تقویت نیروهای مسلح کره شمالی انجام شود… و متعلق به حاکمیت و حق مشروع آن برای دفاع از خود است.” به نقل از خبرگزاری دولتی کره (KCNA) کیم روز سه شنبه گفت.

این ماهواره جاسوسی بلافاصله پس از آزمایش سلاح جدید کره شمالی، یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد (ICBM) با نام Hwasong-18، رونمایی شد که به گفته مقامات، به توانایی های ضد حمله هسته ای کره شمالی کمک می کند.

در حالی که واشنگتن بارها از پیونگ یانگ خواسته است آزمایش های تسلیحاتی خود را متوقف کند، کره شمالی در ماه های اخیر رکورد پرتاب موشکی را انجام داده است. “وضعیت نظامی ضد کره شمالی” توسط ایالات متحده و کره جنوبی که طی سال گذشته بازی های جنگی با آتش زنده را انجام داده اند. کره شمالی مانورهای مشترک را به عنوان آمادگی برای حمله محکوم کرده است، اگرچه ایالات متحده ادعا می کند که ماهیت آنها کاملاً دفاعی است.

مقامات ایالات متحده همچنین چندین ماه است که در مورد آزمایش هسته ای آینده کره شمالی هشدار داده اند و ژنرال پل لاکامرا، فرمانده نیروهای آمریکایی کره، روز پنجشنبه به قانونگذاران گفت که مسئله این نیست که «اگر» کره شمالی یک دستگاه هسته‌ای دیگر را منفجر کند، بلکه «چه زمانی» است. اگرچه آزمایش‌های قبلی پیش از موعد اعلام نشده بود، اما کره شمالی برنامه‌ای برای چنین آزمایشی اعلام نکرده است و بر حق خود برای توسعه زرادخانه نظامی خود برای مقابله با تهدیدات علیه امنیت خود از جمله سلاح‌های هسته‌ای اصرار دارد.

بیشتر بخوانید:
رسانه ها – کره جنوبی ادعاهایی را که می تواند اوکراین را مسلح کند، کم اهمیت جلوه می دهد