هشدارهای مربوط به ایالات متحده برای آلمان، دانمارک، COVID-19 سفر نکنید

ایالات متحده هشدار COVID-19

وزارت امور خارجه توصیه های موازی «سفر نکنید» را برای هر دو کشور صادر کرد.

واشنگتن:

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) و وزارت امور خارجه روز دوشنبه به دلیل افزایش تعداد موارد COVID-19 در این کشورها، از سفر به آلمان و دانمارک خودداری کردند.

CDC توصیه سفر خود را به “سطح چهار: بسیار بالا” برای دو کشور اروپایی ارتقا داد و به آمریکایی ها گفت که باید از سفر به آنجا اجتناب کنند، در حالی که وزارت امور خارجه توصیه های موازی “سفر نکنید” را برای هر دو کشور صادر کرد.

CDC در حال حاضر حدود 75 مقصد در سراسر جهان را در سطح چهار فهرست می کند، با بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، بریتانیا، بلژیک، یونان، نروژ، سوئیس، رومانی، ایرلند و جمهوری چک.

رویترز روز دوشنبه گزارش داد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به رهبران حزب محافظه کار خود گفت که اقدامات در حال انجام برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در بزرگترین اقتصاد اروپا کافی نیست و باید اقدامات قوی تری انجام شود.

تعداد موارد در آلمان افزایش یافته است، به ویژه در میان سالمندانی که دو واکسن اول واکسن کووید-19 در ابتدای سال داشتند و در میان کودکانی که واجد شرایط تلقیح نیستند.

در اوایل ماه جاری، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که کشورهای اروپایی باید سخت‌تر برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا با افزایش مرگ و میر و موارد جدید تلاش کنند.

هانس کلوگ از سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که نرخ انتقال کنونی در 53 کشور اروپایی “نگرانی جدی” است و موارد جدید در حال نزدیک شدن به سطح رکورد هستند که با نوع قابل انتقال تر دلتا ویروس تشدید شده است.

او گفت: «ما باید تاکتیک‌هایمان را تغییر دهیم، از واکنش به موج‌های کووید-۱۹، تا از وقوع آن‌ها در وهله اول جلوگیری کنیم».

آلمان قبلاً تصمیم گرفته است بخش های زیادی از زندگی عمومی را در مناطقی که بیمارستان ها پر از بیماران COVID-19 هستند محدود کند.

اتریش همسایه روز دوشنبه پس از اعلام برخی محدودیت‌های مجدد در هفته گذشته، قرنطینه کامل COVID-19 را اعمال کرد. ینس اسپان، سرپرست وزارت بهداشت آلمان روز جمعه هشدار داد که آلمان ممکن است از این کار پیروی کند.

CDC به طور جداگانه توصیه سفر COVID-19 خود را از سطح چهار به “سطح سه: پایین” برای اسرائیل، آروبا، جزایر ویرجین ایالات متحده، کوراسائو و گوادلوپ کاهش داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)