هزاره ها در کره جنوبی واردات ویسکی را با یک رکورد افزایش می دهند

هزاره ها در کره جنوبی واردات ویسکی را با یک رکورد افزایش می دهند

سیل نشان دهنده تغییر ترجیحات در میان به اصطلاح “نسل MZ” کشور است.

سئول:

هزاره‌ها و ژنرال Z مسن‌تر در کره جنوبی نمی‌توانند ویسکی کافی دریافت کنند و همین امر باعث افزایش واردات الکل غلات شده است.

بر اساس داده‌های سرویس گمرک کره، این کشور در سه ماه اول سال جاری 8443 تن ویسکی عمدتاً از بریتانیا و ایالات متحده وارد کرده است که 78 درصد بیشتر از دوره سال قبل است. داده ها نشان می دهد که این بزرگترین افزایش در سه ماهه اول در ارقام مربوط به سال 2000 و دومین بالاترین سطح پس از پایان سال گذشته است.

سیل نشان دهنده تغییر ترجیحات در میان به اصطلاح “نسل MZ” هزاره های کشور و ژنرال Z است. واردات ویسکی از زمان پایان محدودیت های کووید زمانی که جوانان کره ای به نوشیدنی های تیره تر و سنگین تر که می تواند با نوشابه مخلوط شود روی آوردند به طور پیوسته در حال افزایش است. برای درست کردن هایبال یا استفاده در کوکتل.

پارک جیهونگ، صاحب نوار موسیقی Strange Fruit در محله شیک Hongdae در غرب سئول، می گوید که مشتریانش این روزها ویسکی ایرلندی جیمسون بیشتری می نوشند.

پارک 56 ساله گفت: “ویسکی بیشتر و بیشتر در بین جوانان محبوب است و آنها در مقایسه با نسل ما زیاد مشروب نمی نوشند – فکر می کنم آنها علاقه مند به چشیدن ویسکی هستند.” جیمسون در بار خود محبوب است زیرا “گران نیست، بسیار خوب و آسان برای نوشیدن است.”

آبجو همچنان پادشاه است، با حجم واردات حدود هفت برابر ویسکی در دوره ژانویه تا مارس، اما واردات 8 درصد کاهش یافت. بر اساس داده‌های شرکت E-Mart، یکی از بزرگترین اپراتورهای خرده‌فروشی کره، فروش ویسکی، براندی و رام از سوجو – نوشیدنی ملی این کشور – در دو ماه اول سال جاری فراتر رفت.

به گزارش یونهاپ نیوز با استناد به داده های GS25، اپراتور بزرگ فروشگاه های رفاه در کشور، بیش از یک سوم فروش ویسکی در سال گذشته به افراد 20 ساله و تقریباً نیمی به افراد 30 ساله اختصاص داشت. بیش از نیمی از خریداران ویسکی در CU، یکی دیگر از فروشگاه های زنجیره ای گوشه ای، در دهه 20 و 30 زندگی خود بودند.

– با کمک کن مک کالوم و هیسو لی.