هزاران نفر در سراسر استرالیا علیه واکسیناسیون COVID-19 اعتراض کردند

هزاران نفر در سراسر استرالیا علیه واکسیناسیون کووید اعتراض کردند

در ملبورن، جمعیتی چند هزار نفری خواستار زندانی شدن رهبر ایالت دانیل اندروز شدند.

ملبورن:

هزاران معترض در اعتراض به واکسیناسیون کووید-19 روز شنبه در شهرهای اطراف استرالیا تجمع کردند و تجمعات کوچکتر ضد تظاهرات حمایت از اقدامات بهداشتی نیز راهپیمایی کردند.

برنامه واکسن استرالیا داوطلبانه و بسیار موفقیت آمیز باقی مانده است، به طوری که تقریباً 85 درصد از جمعیت بالای 16 سال به طور کامل واکسینه شده اند و زندگی برای افرادی که دوجبه شده اند به حالت عادی بازگشته است.

اما معترضان روز شنبه در چندین شهر بزرگ استرالیا علیه دستورات واکسن، که جهانی نیستند و فقط برای مشاغل خاصی توسط مقامات ایالتی اعمال شده اند، تجمع کردند.

در ملبورن، یک جمعیت چند هزار نفری خواستار زندانی شدن رهبر ایالت دانیل اندروز شدند و خشم خود را نسبت به اختیارات پیشنهادی جدید بحث‌برانگیز همه‌گیر اعلام کردند.

پلیس گفت که بیش از 10000 نفر در سیدنی تجمع کردند، جایی که یک معترض با لباس مبارز آزادی اسکاتلندی ویلیام والاس از فیلم “شجاع دل” و دیگری در لباسی به عنوان رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ با جمعیت صحبت کرد.

هیچ گزارشی از درگیری وجود نداشت، همچنین هیچ نشانه ای از چوبه دار یا فراخوانی برای به دار آویختن رهبران سیاسی که در تظاهرات قبلی ملبورن فیلمبرداری شده بود وجود نداشت – این نگرانی را برانگیخت که تجمعات تشویق کننده خشونت هستند.

اگرچه دیدگاه‌های جمعیت در سیدنی گسترده بود، اما حضور گسترده ضد واکسیناسیون و دیدگاه‌های توطئه‌آمیز در سایه توسط سخنرانان و بر روی بسیاری از تابلوها ترویج شد.

کریگ کلی، سیاستمدار راست‌گرای فدرال، به جمعیت سیدنی گفت: «در استرالیا، جایی که یک فرقه متعصب بوروکراسی‌های بهداشتی ما را اداره می‌کند، آنها می‌گویند که اشکالی ندارد (واکسیناسیون کودکان).

کلی، که نماینده مجلس نمایندگان در کانبرا است، به طور معمول اطلاعات نادرست و تئوری‌های توطئه را در سراسر همه‌گیری تبلیغ می‌کند.

حدود 2000 معترض نیز در ملبورن تجمع کردند تا با تظاهرات ضد واکسیناسیون مخالفت کنند – یکی از اولین تظاهرات ضد واکسیناسیون از زمان شروع همه‌گیری.

مورین هیل، یکی از مخالفان معترض، با اشاره به راهپیمایی ضد واکسیناسیون به خبرگزاری فرانسه گفت: «من اینجا هستم زیرا از آنچه در خیابان های شهرم، ملبورن می گذرد، منزجر هستم.

“هر کاری که (با دستورات بهداشت عمومی) انجام شده است برای نجات جان افراد انجام شده است. منظورم این است که مردم را ناراحت کرد و روی بسیاری از مردم تأثیر گذاشت، اما این یک بیماری همه گیر در سراسر جهان است. ما باید چه کار دیگری انجام دهیم؟ ” هیل گفت.

استرالیا بیش از 195000 مورد و 1933 مرگ مرتبط با ویروس را در جمعیتی بیش از 25 میلیون نفر از زمان شروع همه گیری ثبت کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)