هزاران نفر از خانه های خود فرار می کنند زیرا طوفان رای فیلیپین را درنوردید

بیش از 45000 نفر با طوفان رای فیلیپین از خانه های خود فرار می کنند

طوفان فیلیپین: طوفان رای با حداکثر سرعت 165 کیلومتر در ساعت می‌وزید.

داپا، فیلیپین:

هزاران نفر در فیلیپین با هشدار مقامات درباره بادهای مخرب و باران های سیل آسا، خانه ها و استراحتگاه های ساحلی خود را به دلیل طوفان قدرتمندی که روز پنجشنبه مجمع الجزایر را درنوردید، ترک کردند.

آژانس هواشناسی دولتی اعلام کرد که طوفان رای با حداکثر سرعت 165 کیلومتر (102 مایل) در ساعت در حال حرکت به سمت مناطق مرکزی و جنوبی مجمع الجزایر وسیع بود.

اما هشدار داد که سرعت باد ممکن است تا 195 کیلومتر در ساعت قبل از اینکه طوفان در بعد از ظهر به مقصد گردشگری محبوب جزیره سیارگائو برسد، تشدید شود.

وی افزود: بادهای ویرانگر با نیروی طوفان ممکن است خسارات متوسط ​​تا سنگینی به سازه ها و پوشش گیاهی وارد کند.

آژانس ملی بلایای طبیعی اعلام کرد که بیش از 45000 نفر در پی وقوع طوفان در سراسر اقیانوس آرام به دنبال پناهگاه اضطراری بوده اند.

آنها شامل گردشگران داخلی بودند که پیش از کریسمس از سواحل و مکان های غواصی معروف کشور بازدید می کردند. ورود مسافران خارجی به فیلیپین تحت محدودیت های کووید-19 همچنان ممنوع است.

تعداد زیادی پرواز لغو شده و ده ها بندر به طور موقت بسته شده اند زیرا اداره هواشناسی هشدار داده است که طوفان های چند متری ممکن است باعث “سیل تهدید کننده زندگی” در مناطق کم ارتفاع ساحلی شود.

رای، که به طور محلی «ادت» نامیده می شود، در اواخر فصل طوفان به کشور ضربه می زند و بیشتر طوفان ها بین ژوئیه و اکتبر در حال توسعه هستند.

انتظار می‌رود که منطقه ویسایاس و جزایر میندانائو و پالاوان را پیش از روز شنبه بر فراز دریای چین جنوبی و حرکت به سمت ویتنام را در بر بگیرد.

فیلیپین – که به عنوان یکی از آسیب پذیرترین کشورهای جهان در برابر تأثیرات یک سیاره در حال گرم شدن رتبه بندی می شود – هر سال به طور متوسط ​​توسط 20 طوفان و طوفان ضربه می خورد که معمولاً محصولات، خانه ها و زیرساخت ها را در مناطق فقیرانه از بین می برد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)