هزاران معترض ضد اقتدار، ایستگاه پلیس را محاصره کردند (ویدئو) — ​​RT World News

راهپیمایی علیه دستورات واکسن کووید-19 در ملبورن استرالیا باعث اختلال در ترافیک شده و چندین هزار تظاهرکننده را در محاصره یک ایستگاه پلیس قرار داده است.

انبوه معترضان روز شنبه در پایتخت ایالت ویکتوریا تجمع کردند تا دستورات گسترده واکسن منطقه را که اکثریت قریب به اتفاق مشاغل را پوشش می دهد و همچنین سایر مقررات مرتبط با کووید را محکوم کنند. تجمع در خارج از پارلمان منطقه آغاز شد و مردم سپس به سمت ایستگاه پلیس ملبورن غرب رفتند.

به گفته رسانه‌های استرالیایی، در این روند، تعداد تظاهرکنندگان به چند هزار نفر افزایش یافت که بنا به گزارش‌ها، کودکان خردسال نیز در میان آنها بودند.

سپس معترضان در حالی که شعار می دادند، پاسگاه پلیس را محاصره کردند.شما در خدمت ما هستید“یک نفر وارد شد تا تحویل دهد”مقداری کاغذبازی” به پلیس رسانه های محلی گزارش دادند که این مرد ادعا کرد که افسران “گرفتن دستورات خلاف قانون از سوی دولت

این تجمع بدون هیچ گونه حادثه ای به پایان رسید و پس از چند ساعت جمعیت متفرق شدند.

تظاهرات ضد اقتدار در سراسر استرالیا، به ویژه در ایالت ویکتوریا، برای چندین هفته متوالی برگزار شده است که اغلب در آخر هفته ها به اوج خود می رسد. البته شایان ذکر است که این بار، معترضان در ملبورن مجبور به تحمل گرمای 34 درجه سانتیگراد (93 درجه فارنهایت) شدند.


100+ تفنگدار دریایی به دلیل سرپیچی از دستور واکسن از قدرت اخراج شدند

شعارها در راهپیمایی روز شنبه از عمومی “بدون حکم واکس” و ”ملت ما را نجات دهید،” به آنهایی که مضمون دینی دارند، مانندبه نام خدا برای آزادی ما و شما” همچنین “عیسی پیروز می شود.

برخی از تظاهرکنندگان، عمدتاً بدون نقاب، پلاکاردهایی نیز حمل می کردند که در آن نوشته شده بود:آغوش رایگان

یکی دیگر از موضوعات تکرار شونده در این تظاهرات، فراخوانی به «اخراج دن اندروز،که به نخست وزیر ویکتوریا اشاره دارد که در ماه نوامبر، دستورات گسترده واکسن را برای کارمندانی که در خارج از خانه هایشان کار می کردند، وضع کرد و به طور موثر، بیشتر صنایع این ایالت را پوشش می داد.

بر اساس برخی گزارش‌های رسانه‌ها، اندروز اکنون در نظر دارد دوزهای تقویت کننده را برای کسانی که بیش از شش ماه پیش آخرین واکسن خود را دریافت کرده‌اند، الزامی کند.

همه اینها در بحبوحه افزایش موارد کووید در ویکتوریا با 1504 عفونت جدید و هفت مرگ ثبت شده در روز شنبه رخ می دهد. همچنین 19 مورد شناخته شده Omicron در این ایالت وجود دارد.

به غیر از ملبورن، تظاهرات مشابهی با هزاران نفر روز شنبه در پایتخت کوئینزلند، بریزبن برگزار شد.