هجوم معترضان فرانسوی به بورس (ویدئو) – اخبار RT World

تظاهرکنندگان از رئیس جمهور مکرون می خواهند که اصلاحات بازنشستگی خود را کنار بگذارد و شرکت ها را مجبور به تامین مالی سیستم تامین اجتماعی کند

صدها معترض روز پنجشنبه با آتش زدن شراره ها و سردادن شعارهای ضد دولتی وارد بورس اوراق بهادار یورونکست پاریس شدند. اشغال مختصر این ساختمان آخرین مورد از یک سری تظاهرات مداوم از زمان افزایش سن بازنشستگی، رئیس جمهور امانوئل مکرون است.

حدود 200-300 معترض با تکان دادن پرچم های اتحادیه کارگری به لابی صرافی هجوم بردند و شراره هایشان ساختمان را پر از دود قرمز کرد و زنگ هشدار را به صدا درآورد. ما اینجا هستیم، اینجا هستیم، حتی اگر ماکرون نمی‌خواهد، ما اینجا هستیم.» آنها در حالی که گروه کوچکی از پلیس ضدشورش بیرون منتظر بودند، شعار می دادند.

بر اساس پرچم‌ها و بنرهایی که حمل می‌کردند، بسیاری از معترضان کارگران راه‌آهن بودند که اتحادیه‌های کارگری آنها قبلا “اظهار خشم” خارج از ایستگاه های راه آهن در روز پنجشنبه.

اختلال در یورونکست کمتر از یک هفته پس از امضای لایحه ای از سوی مکرون برای افزایش سن بازنشستگی برای اکثر کارگران فرانسوی از 62 سال به 64 سال رخ داد. اعتراضات خشونت آمیز را در سراسر کشور برانگیخت.

رئیس جمهور با این استدلال که افزایش سن بازنشستگی است، از بررسی مجدد این لایحه خودداری کرده است. “ضروری” تا سیستم تامین اجتماعی فرانسه سرپا بماند.

اتحادیه‌ها با این استدلال که سیستم را می‌توان با افزایش مالیات شرکت‌ها تقویت کرد، موافق نیستند. به ما گفته می شود که پولی برای تامین مالی حقوق بازنشستگان وجود ندارد. یکی از اعضای اتحادیه کارگری روز پنجشنبه به اسکای نیوز گفت و افزود که وجود دارد نیازی نیست پول را از جیب کارگران دریافت کنید، مقداری در جیب میلیاردرها وجود دارد.

بیشتر بخوانید:
شیرین کاری قطع برق تور منطقه ای ماکرون را مختل می کند

اتحادیه های کارگری فرانسه متعهد شده اند که به سازماندهی اعتصابات و تظاهرات ادامه دهند و خواهان حضور گسترده مردم در اول ماه مه، روز سنتی راهپیمایی ها و راهپیمایی های جناح چپ هستند. مخالفان سیاسی ماکرون در چپ و راست قول داده اند که به مخالفت خود ادامه دهند و مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای رالی ملی، این لایحه را خواستار شد. “گسست نهایی میان مکرون و مردم فرانسه” و ژان لوک ملانشون، جناح چپ کهنه کار، مکرون را به تحمیل یک “سلطنت ریاست جمهوری” در فرانسه

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: