هایله گبرسلاسی، دارنده مدال المپیک اتیوپیایی، ممکن است به جنگ بپیوندد

هایله گبرسلاسیه دارنده مدال طلای المپیک اتیوپیایی به مبارزه با نیروهای شورشی خواهد پیوست.

آدیس آبابا:

هایله گبرسلاسی، دارنده مدال طلای المپیک و قهرمان ملی اتیوپی، روز چهارشنبه متعهد شد که به مبارزه با نیروهای شورشی در کشورش بپیوندد، پس از اینکه نخست وزیر گفت که برای هدایت جنگ از خط مقدم رفته است.

این قهرمان بازنشسته 48 ساله که 27 رکورد دوی مسافت طولانی را به نام خود ثبت کرد، به رویترز گفت که احساس می کند مجبور است به این تیم ملحق شود زیرا موجودیت اتیوپی در خطر است.

هیله، بدنش که بدنش به تناسب اندام و لباس های تجاری پوشیده شده بود، گفت که معتقد است ورزش درباره «صلح و عشق» است. اما او از تصمیم خود برای پیوستن به نبرد علیه نیروهای شورشی تیگرایان و متحدان آنها که ماه گذشته تهدید به راهپیمایی در پایتخت آدیس آبابا کرده بودند، دفاع کرد.

“وقتی وجود یک کشور در خطر است، چه می‌کنید؟ شما فقط همه چیز را کنار گذاشتید. افسوس که هیچ چیز شما را مقید نخواهد کرد. متاسفم!”

درگیری یک ساله هزاران نفر را کشته، بیش از 2 میلیون نفر دیگر را مجبور به ترک خانه های خود کرده و 400000 نفر را در تیگری با قحطی مواجه کرده است. پس از تهدید نیروهای شورشی مبنی بر راهپیمایی در پایتخت به شدت تشدید شد که منجر به تلاش های بین المللی برای شکستن آتش بس شد.

روز چهارشنبه، رسانه های وابسته به دولت گزارش دادند که ابی احمد، نخست وزیر، برای هدایت جنگ از خط مقدم رفته است.

هایله این درگیری را نبردی توصیف کرد که در آن تهدید اتیوپی تهدیدی برای تمام آفریقا بود.

وی گفت: اتیوپی کشوری است که کمک زیادی به آفریقا و کل قاره کرده است. “بله، این کشور نمونه ای است. زانو زدن اتیوپی به طور غیرمستقیم زانو زدن بقیه است. این غیرممکن است.”

هایله در مصاحبه ای در دفتر خود در پایتخت، جایی که بیش از دوازده شرکت در زمینه مهمان نوازی، املاک، کشاورزی و آموزش را اداره می کند، از نقشی که مایل بود در جنگ ایفا کند صحبت کرد.

او گفت: “توقع داری که تا مرگ بگویم؟ بله، این قیمت نهایی در جنگ است.” “هیچ راهی نیست که بتوانم از ترس اینجا بنشینم زیرا به در من می آید. به خانه من می آید. ما نمی دانیم کی می آید. نمی دانیم چه کسی چه کاری انجام خواهد داد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)