نیکی هیلی در مورد جو بایدن

نیکی هیلی درباره جو بایدن: «ایده او تا 86 بعید است»

نیکی هیلی از تصمیم جو بایدن برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا انتقاد کرد.

نیکی هیلی، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا گفته است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در صورت انتخاب مجدد، بعید به سن 86 سالگی می رسد و هشدار داد که حامیان او باید با کامالا هریس در دفتر بیضی شکل به رقابت بپردازند. آقای هیلی این اظهارات را در جریان گفتگو در مورد اخبار فاکس در روز چهارشنبه این انتقادی بود به اظهارات اخیر آقای بایدن مبنی بر اینکه او در سال 2024 مجدداً انتخاب خواهد شد. دموکرات با 80 سالگی، مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است.

«من فکر می‌کنم که همه ما می‌توانیم کاملاً صریح باشیم و با واقعیت بگوییم که اگر به جو بایدن رای دهید، واقعاً روی رئیس‌جمهور هریس حساب می‌کنید، زیرا این تصور که او تا سن 86 سالگی به آن ادامه خواهد داد، چیزی نیست که من بدانم. خانم هیلی، 51 ساله، در طول برنامه خبری گفت: فکر می کنم محتمل است.

اندرو بیتس، معاون سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به اظهارات او گفت: “همانطور که می‌دانید، ما مستقیماً به کمپین‌های تبلیغاتی از اینجا پاسخ نمی‌دهیم. اما صادقانه بگویم، فراموش کردم که او در حال کاندیداتوری است.”

خانم هیلی نامزدی ریاست جمهوری خود را حول یک “نسل جدید” رهبری آغاز کرده بود. او حتی استدلال کرد که نامزدهای بالای 75 سال باید تست های شناختی را انجام دهند – پیشنهادی که توسط جیل بایدن بانوی اول ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفت.

در همین حال، آقای بایدن روز سه‌شنبه نامزدی خود را اعلام می‌کند و با وجود حملات متعدد منتقدان، سن خود را مشکلی نمی‌داند.

“حتی نمی توانم بگویم – حدس می زنم چند سال دارم. حتی نمی توانم شماره را بگویم. اینطور نیست – با من ثبت نام نمی کند. قبل از اینکه تصمیم به دویدن بگیرم به شدت به آن نگاه کردم. آقای بایدن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: و من احساس خوبی دارم.

مخالفان نامزدی او به گاف های آقای بایدن به عنوان نشانه ای از کاهش سلامت روانی او اشاره کرده اند. اما مدیران کمپین او و مقامات کاخ سفید در تلاش هستند تا نشان دهند که آقای بایدن فعال و مناسب است.

ویدئوی کمپین انتخاباتی او، آقای بایدن را در کت کت و شلوار خود نشان می دهد. NBC News گزارش داد که کاخ سفید حتی صفحه گسترده ای را منتشر کرد که برنامه دقیق سفر آقای بایدن را در چهار ماه اول سال نشان می دهد، که از باراک اوباما در مبارزات انتخاباتی 2012 پیشی می گیرد.