نیویورک 200 اثر باستانی “دزدیده شده” به ارزش 10 میلیون دلار را به ایتالیا بازگرداند

نیویورک 200 اثر باستانی

سایروس ونس، دادستان منطقه منهتن از بازگرداندن 200 اثر باستانی به ایتالیا خبر داد.

نیویورک:

یک دادستان نیویورک روز چهارشنبه از بازگرداندن 200 اثر باستانی به ارزش 10 میلیون دلار به ایتالیا خبر داد که آخرین آثار هنری دزدیده شده توسط بازرسان ایالات متحده است.

این آثار شامل یک ظرف سرامیکی مربوط به قرن هفتم قبل از میلاد به نام “Pithos with Ulysses” و یک تصویر سفالی از یک الهه با عنوان “A Head of a Maiden” مربوط به قرن چهارم قبل از میلاد است.

سايروس ونس، دادستان منطقه منهتن گفت 150 مورد از آثار باستاني مربوط به تحقيقات دفتر او در مورد ادواردو آلماجيا است.

او یک فروشنده عتیقه جات مستقر در نیویورک ایتالیایی بود که در سال 2003 ایالات متحده را ترک کرد.

ونس گفت آلماژیا در ایتالیا به دلیل قاچاق و فروش مصنوعات غارت شده به خریداران آمریکایی مورد بازرسی قرار گرفت، اما همچنان آزاد است.

ونس افزود که 100 اثر هنری بازگردانده شده از موزه هنر یونانی، اتروسکی و رومی فوردهام در نیویورک کشف و ضبط شده است.

دفتر دادستان ناحیه نیویورک بیش از 70 اثر باستانی را از آگوست 2020 به 14 کشور بازگردانده است، از جمله تقریبا 30 اثر به کامبوج، 100 اثر باستانی به پاکستان و تقریبا 250 مورد به هند.

اوایل این ماه، ونس اعلام کرد که مایکل استاینهارت، مجموعه دار برجسته آثار هنری و میلیاردر آمریکایی، 180 اثر هنری و آثار باستانی دزدیده شده از سراسر جهان – برخی از یونان باستان – را که ارزش آنها 70 میلیون دلار تخمین زده شده است، پس داده است.

این اقدام به پیرمرد 80 ساله اجازه داد تا فعلا از کیفرخواست و محاکمه اجتناب کند، اما او را برای مادام العمر از خرید عتیقه جات در بازار قانونی هنری منع می کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)