نیوزیلند مرگ پیرمرد 26 ساله را به واکسن کووید فایزر مرتبط کرد

نیوزیلند مرگ پیرمرد 26 ساله را به واکسن کووید فایزر مرتبط کرد

این مرد نیوزلندی در عرض دو هفته پس از اولین دوز واکسن فایزر درگذشت. (نمایندگی)

سیدنی:

مقامات نیوزلند روز دوشنبه گفتند که مرگ یک مرد 26 ساله را به واکسن کووید-19 شرکت فایزر مرتبط می‌دانند که این فرد پس از مصرف اولین دوز خود از میوکاردیت، التهاب نادر عضله قلب رنج می‌برد.

این مرگ دومین مورد در نیوزیلند است که به یک عارضه جانبی شناخته شده اما نادر از واکسن مربوط می شود، پس از آنکه مقامات بهداشتی در ماه اوت گزارش دادند که یک زن پس از مصرف دوزهای خود فوت کرده است.

هیئت نظارت بر ایمنی مستقل واکسن کووید-19 در بیانیه ای گفت: “با اطلاعات موجود فعلی، هیئت مدیره در نظر گرفته است که میوکاردیت احتمالاً به دلیل واکسیناسیون در این فرد بوده است.”

مردی که در عرض دو هفته از اولین دوز مصرفی خود درگذشت، برای علائم خود به دنبال مشاوره یا درمان پزشکی نبود. میوکاردیت التهاب عضله قلب است که می تواند توانایی اندام را برای پمپاژ خون محدود کند و باعث تغییر در ریتم ضربان قلب شود.

یکی از سخنگویان فایزر گفت که این شرکت از گزارش مرگ در نیوزلند آگاه بوده، تمام گزارش‌های مربوط به عوارض جانبی احتمالی را زیر نظر دارد و همچنان بر این باور است که پروفایل سود و خطر واکسن آن مثبت است.

هیئت ایمنی واکسن نیوزلند همچنین اعلام کرد که دو نفر دیگر از جمله یک نوجوان 13 ساله پس از تزریق واکسن به دلیل ابتلا به میوکاردیت احتمالی جان خود را از دست داده اند. پیش از پیوند دادن مرگ کودک به واکسن، جزئیات بیشتری مورد نیاز بود، در حالی که مرگ مردی در 60 سالگی بعید به نظر می‌رسید که به این واکسن مرتبط باشد.

با وجود عوارض جانبی نادر، هیئت ایمنی واکسن اعلام کرد که مزایای واکسیناسیون بسیار بیشتر از خطرات آن است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)