نیم میلیون نفر قرنطینه شدند، کارخانه ها در مرکز صادرات چین متوقف شدند

نیم میلیون نفر قرنطینه شدند، کارخانه ها در مرکز صادرات چین متوقف شدند

کووید در چین: بیش از 540000 نفر در ژجیانگ قرنطینه شده اند.

پکن:

استان ژجیانگ چین از نظر اقتصادی مهم روز سه‌شنبه با شیوع کووید مبارزه کرد که نیم میلیون نفر را قرنطینه کرده و برخی از مناطق را تعطیل کرده است.

ژجیانگ، قطب صنعتی و صادراتی بزرگ در سواحل شرقی این کشور، 44 مورد از 51 مورد ویروس کرونای داخلی چین را در روز سه‌شنبه گزارش کرد که مجموع موارد از اواخر هفته گذشته را به نزدیک به 200 نفر رساند.

اگرچه شمارش موارد در چین در مقایسه با سایر اقتصادهای بزرگ بسیار ناچیز است، مقامات ژجیانگ با نگرانی در مورد شیوع جدید بیماری در حالی که پکن آماده میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی در فوریه می‌شود، از آزمایش‌های آزمایشی انبوه و قرنطینه‌های این کشور استفاده کرده‌اند.

مقامات گفتند که بیش از 540000 نفر در ژجیانگ قرنطینه شده اند.

مشکلات در این استان در حالی رخ می دهد که رسانه های چینی روز دوشنبه گزارش دادند که اولین مورد این کشور از نوع Omicron سریع در شهر بندری تیانجین شناسایی شده است.

در روزهای اخیر، مناطقی در نینگبو – بندر اصلی استان – و شهر شائوکسینگ در نزدیکی آن گفتند که برخی از عملیات تجاری را نیز به حالت تعلیق درآورده‌اند.

منطقه ژنهای نینگبو که یک پایگاه بزرگ پتروشیمی است، گفت: تمام شرکت‌هایی که به کنترل ویروس مرتبط نیستند یا برای مردم حیاتی تلقی می‌شوند، تعطیل خواهند شد و تولیدکنندگان پتروشیمی باید تولید خود را کاهش دهند.

پنج‌شنبه گذشته، یکی از مناطق در شائوکسینگ دستور توقف کسب‌وکار را صادر کرده بود.

چندین شرکت سهامی عام در هانگژو، مرکز استان و بزرگترین شهر، نیز بیانیه‌هایی منتشر کرده‌اند که گفته‌اند تولید خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

داده‌های ردیاب پرواز VariFlight در روز سه‌شنبه نشان داد که صدها پرواز از هانگژو لغو شده است.

ژجیانگ یکی از استان های پیشرو چین از نظر تولید ناخالص داخلی و صادرات است.

ژائوپنگ زینگ، استراتژیست ارشد چین در ANZ Research، به خبرگزاری فرانسه گفت: تعطیلی کارخانه‌های ژجیانگ بر زنجیره‌های تامین بخش‌های مختلف، به‌ویژه الیاف و منسوجات تأثیر خواهد گذاشت.

او انتظار دارد که شعله ور شدن آن تا 40 روز طول بکشد تا فروکش کند و تولیدکنندگان احتمالاً پس از تعطیلات سال نو قمری در فوریه کار خود را از سر بگیرند.

زینگ گفت: «این تأثیر مشابه آنچه در سپتامبر و اکتبر رخ داد، زمانی که سهمیه‌بندی برق اجرا شد، خواهد بود.

دومین اقتصاد بزرگ جهان هفته ها با قطع گسترده برق – که مقصر آن اهداف دقیق انتشار گازهای گلخانه ای و قیمت های بی سابقه زغال سنگ است – پیش از تثبیت وضعیت در ماه گذشته دست و پنجه نرم کرد.

زینگ گفت که انتظار دارد مشکلات ناشی از کووید ژجیانگ می تواند “تاثیری خفیف” بر تولید ناخالص داخلی چین داشته باشد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)