نیروی دریایی ایران می گوید که زیردریایی آمریکایی را مجبور به سطح زمین کرده است – RT World News

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناو یو اس اس فلوریدا تلاش می کرد بدون شناسایی از تنگه هرمز عبور کند.

دریادار شهرام ایرانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: نیروی دریایی ارتش ایران یک زیردریایی آمریکایی را در تنگه هرمز رهگیری و آن را مجبور به بیرون آمدن و تغییر مسیر کرد. آمریکا این حادثه را تکذیب می کند.

به گفته ایرانی، ناو یو اس اس فلوریدا با نیروی هسته ای در سکوت کامل در حال نزدیک شدن به تنگه بود که توسط یک زیردریایی دیزل برقی کلاس فاتح ایرانی شناسایی شد. کشتی ایرانی این زیردریایی آمریکایی را مجبور کرد به سطح آب بیاید و از تنگه هرمز بر روی سطح آب عبور کند. به گزارش ایسنا، ایرانی گفت.

ایرانی افزود: زیردریایی آمریکایی قصد داشت وارد آب‌های ایران شود، اما به دنبال هشدار فاتح مسیر خود را تغییر داد. دریاسالار از آمریکا خواست توضیح دهد که چرا کشتی فلوریدا برای نقض مرزهای ایران اقدام کرد و اعلام کرد که کشتی های آمریکایی از این پس باید تمام قوانین بین المللی را رعایت کرد.


هشدار ایران به هواپیمای جاسوسی آمریکا - رسانه ها

ایالات متحده وقوع این برخورد را رد می کند. یک زیردریایی آمریکایی امروز یا اخیراً از تنگه هرمز عبور نکرده است. تیموتی هاوکینز، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا به رویترز گفت. این ادعا نشان دهنده اطلاعات نادرست بیشتر ایران است که به امنیت و ثبات دریایی منطقه کمکی نمی کند. هاوکینز اضافه کرد.

با این حال، نیروی دریایی ایالات متحده در اوایل ماه جاری اعلام کرد که ناو یو اس اس فلوریدا برای گشت زنی با ناوگان پنجم به سمت خاورمیانه در حرکت است. نیروی دریایی به ندرت چنین مانورهایی را اعلام می کند، اما احتمالاً سفر فلوریدا را برای بازدارندگی ایران از هدف قرار دادن کشتی های اسرائیلی در خلیج فارس علنی کرده است، همانطور که مقامات آمریکایی و اسرائیلی ادعا کردند تهران در حال آماده شدن برای انجام آن است.

نیروی دریایی ایالات متحده همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که روز گذشته یک کشتی سطحی بدون سرنشین را به همراه دو برشگر کلاس سنتینل گارد ساحلی ایالات متحده از طریق تنگه فرستاده است.

برخورد ادعایی روز پنجشنبه کمتر از سه هفته پس از آن صورت می‌گیرد که طبق گزارش‌ها، نیروی دریایی ایران یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را در لبه حریم هوایی خود پس زد. هر دو رویارویی در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه صورت گرفت و تهران اسرائیل را مسئول حمله پهپادی به زیرساخت‌های نظامی خود در ژانویه و دیگری در ابتدای این ماه دانست.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: