“نیروهای پیشرفته دریایی” نورد استریم را بمباران کردند – کهنه سرباز نیروی دریایی دانمارک – اخبار RT World

یکی از غواصان سابق به بلومبرگ گفت عامل این جنایت به پهپادهای پیشرفته زیر آب دسترسی داشت

هرکسی که خطوط لوله نورد استریم را خراب کرد، احتمالاً به پهپادهای زیرآبی سریع السیر، یکی از پرطرفدارترین هواپیماهای دانمارک دسترسی داشته است. غواصان با تجربه نیروی دریایی روز پنجشنبه به بلومبرگ گفت. نیروهای ناتو قبل از انفجارها با این وسایل نقلیه زیرآبی بدون سرنشین در نزدیکی محل انفجار آموزش دیدند.

غواص این را گفت “پیدا کردن خطوط لوله بدون مختصات دقیق یا فناوری ردیابی، سپس حمل و نقل و قرار دادن مواد منفجره، غواص‌ها را به چالش می‌کشید.” به قول روزنامه

غواص تخمین می زند که عملیات، از جمله صعود ایمن، چندین ساعت به یک غواص اختصاص داده شود. او حدس می‌زند که هر کسی که این حمله را انجام داده است به یک وسیله نقلیه زیردریایی خودمختار با حرکت سریع، مانند خودروهایی که توسط نیروهای دریایی پیشرفته استفاده می‌شود، دسترسی داشته است.» این گزارش ادامه داد و افزود: یک کشتی سطحی که ساعت‌ها نسبتاً ساکن باقی می‌ماند، توجه ناخواسته‌ای را به خود جلب می‌کند.»

نیروی دریایی دانمارک فرضیه غواص را درست توصیف کرد، در حالی که سازمان اطلاعات، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه این کشور اظهار نظری نکردند.


دانمارک از مشارکت در کاوشگر نورد استریم - مسکو خودداری کرد

خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 – که برای انتقال مستقیم گاز طبیعی روسیه به آلمان ساخته شده بودند – در 26 سپتامبر پس از یک سری انفجارهای زیر آب در جزیره بورنهولم دانمارک در مناطق اقتصادی دانمارک و سوئد به طور ناگهانی فشار خود را از دست دادند. دانمارک یکی از پنج کشوری است که به طور مستقل در مورد این حوادث تحقیق می کند، اما هیچ نتیجه گیری مشترکی نداشته است.

به نظر می رسد فرضیه غواص این نظریه را – که توسط جاسوسان آمریکایی و آلمانی در نیویورک تایمز و واشنگتن پست منتشر شده بود – رد می کند. “گروه طرفدار اوکراین” از یک قایق تفریحی اجاره ای برای حمل مواد منفجره به محل انفجار استفاده کرد. مقامات اطلاعاتی به نقل از هر دو روزنامه هیچ اشاره ای به داشتن پهپادهای زیر آب توسط این گروه فرضی نکردند.

با این حال، نظامیان ناتو به این زیرنشین های بدون سرنشین دسترسی دارند. در جریان تمرینات BALTOPS در ژوئن گذشته، ناوگان ششم نیروی دریایی ایالات متحده در زیر آب آموزش دید. «شکار مین» طبق بیانیه ناتو، هواپیماهای بدون سرنشین برای ده روز در سواحل بورنهولم. دولت اوکراین نیز شش فروند از این پهپادها را از بریتانیا دریافت کرده است، و اگرچه ناوگان ششم نیروهای کی یف را برای بهره برداری از آنها آموزش داده است، اما هیچ مدرکی مبنی بر قرار دادن اپراتورهای اوکراینی در نزدیکی بورنهولم در تابستان گذشته به دست نیامده است.


فیس‌بوک گزارش‌های سیمور هرش را نادرست خواند

بر اساس گزارش سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکایی، غواصان نیروی دریایی آمریکا با کمک همتایان نروژی خود از تمرینات BALTOPS به عنوان پوششی برای کار گذاشتن مواد منفجره استفاده کردند. با ذکر منبع با “دانش مستقیم از برنامه ریزی عملیاتی” هرش گفت که ماموریت خرابکاری توسط سیا و تحت دستور مستقیم رئیس جمهور جو بایدن برنامه ریزی شده بود.

چندین مقام آمریکایی روایت هرش از وقایع را رد کرده‌اند، و یکی از ماموران سابق سیا به بلومبرگ گفت که به نظر او، شخصی که در برنامه‌ریزی نقش داشته وارد عمل شده و گفته است. “این احمقانه ترین چیزی است که تا به حال شنیده ام.” با این حال، هرش نوشت که این سناریو دقیقاً اتفاق افتاده است – با بررسی این طرح توسط مقامات وزارت خارجه و سیا “احمق” – اما بدبینان نادیده گرفته شدند و خطوط لوله تخریب شده با مواد منفجره از راه دور سه ماه پس از کاشت آنها شروع به کار کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته گفت که او “کاملا موافقم” با نتیجه گیری های هرش، خرابکاری را مقصر دانست «اطلاعات آمریکا». کرملین آن را رد کرده است “گروه طرفدار اوکراین” نظریه، نامیدن آن “یک کمپین فریب رسانه ای هماهنگ.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: