نگرانی نماینده کنگره از قرارداد تسلا چین – RT World News

شرکت خودروهای الکتریکی ایلان ماسک در حال افتتاح یک کارخانه باتری مگاپک در شانگهای است

مایک گالاگر نماینده جمهوری خواه کنگره استنگراناو روز دوشنبه در مورد رابطه راحت تسلا با چین، پس از اینکه مدیر عامل شرکت ایلان ماسک اعلام کرد شرکتش در حال ساخت کارخانه باتری جدید مگا پک در شانگهای است، به رویترز گفت.

به نظر می رسد تسلا کاملاً وابسته است: الف) به بزرگی دولت فدرال از طریق معافیت های مالیاتی و ب) دسترسی به بازار چینگالاگر گفت، و توضیح داد:نوع معاملاتی که در آنجا انجام داده اند” مانند “بسیار نگران کننده

نماینده کنگره ویسکانسین، که ریاست کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حزب کمونیست چین را بر عهده دارد، پذیرفت که امیدوار است تسلا اطلاعاتی در مورد معاملات خود با پکن ارائه دهد. با این حال، او هشدار داد:اگر به موانع برسیم و به نقطه‌ای برسیم که وکلا درگیر پاسخ‌ها شوند، آن وقت است که به احضاریه‌ها فکر می‌کنید.

ماسک روز یکشنبه در پاسخ به اظهار نظر منفی یکی از کاربران توییتر در مورد تجارت چینی تسلا، خاطرنشان کرد که شرکت او «افزایش تولید به سرعت در تگزاس، کالیفرنیا و نوادابا تاکید بر اینکه یارانه های دولتی که دریافت می کند پدیده ای در سطح صنعت است و اگر حذف شود،موقعیت رقابتی تسلا بهبود خواهد یافت.


رویترز، کارمندان تسلا تصاویر حساس ثبت شده توسط خودروها را به اشتراک گذاشتند

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی چین، شین هوا، که روز یکشنبه این خبر را منتشر کرد، مرکز تولید جدید این غول خودروی الکتریکی سالانه 10 هزار مگاپک تولید خواهد کرد که در مجموع 40 گیگاوات ساعت انرژی است. این کارخانه در نزدیکی کارخانه خودروسازی شانگهای تسلا قرار دارد که اخیراً توسعه خود را اعلام کرده است که به آن اجازه می دهد سالانه 450000 خودرو بیشتر تولید کند.

تسلا امیدوار است با استقرار کارخانه جدید مگا پک خود در چین، از موقعیت برتر چین در زنجیره تامین باتری برای کاهش قیمت واحدهای برق لیتیوم یون خود استفاده کند و با چشم‌اندازی به سمت توسعه تجارت باتری و انرژی خورشیدی خود به همان اندازه باشد. به عنوان تجارت خودروهای برقی آن.

فروش چینی تسلا بیش از یک پنجم درآمد آن در سال گذشته را به خود اختصاص داد، در حالی که کارخانه خودروسازی شانگهای بیش از نیمی از خودروهایی را که این شرکت فروخته بود تولید کرد.

ساخت و ساز تاسیسات شانگهای در سه ماهه سوم سال جاری آغاز می شود و انتظار می رود تولید در سه ماهه دوم سال 2024 آغاز شود.

گالاگر قول داده است کهبرنده جنگ سرد جدیدعلیه چین و از کمیته خود برای متقاعد کردن بقیه ایالات متحده در مورد خرد کردن ابرقدرت اقتصادی از صنایع استراتژیک خاص استفاده کرده است و روابط بین دو کشور را اینگونه توصیف می کند:یک کشمکش وجودی بر سر اینکه زندگی در قرن بیست و یکم چگونه خواهد بود

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: