نژاد در مقابل ویروس و دوباره واکسن، می‌گوید بریتانیا در مواجهه با افزایش Omicron

بریتانیا در مواجهه با Omicron Surge می‌گوید: «مسابقه در برابر ویروس و دوباره واکسن»

در بحبوحه افزایش موارد کووید omcron، بریتانیا یک برنامه تقویت کننده واکسن را تسریع کرده است.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، گفت: هیچ اطمینانی وجود ندارد که دولت بتواند مدارس را در انگلیس باز نگه دارد، زیرا دولت برای مهار شیوع نوع کووید-19 می‌جنگد.

جاوید روز دوشنبه به رادیو LBC گفت: «در مورد مبارزه ما با همه‌گیری، هیچ تضمینی وجود ندارد. ما بار دیگر در یک مسابقه بین واکسن و ویروس هستیم.»

اظهارات او اشاره به اقدام متعادلی دارد که وزرا در تلاش برای پاسخ به افزایش آلودگی ها هستند، حتی در شرایطی که تعداد فزاینده ای از سیاستمداران در حزب حاکم محافظه کار تهدید به شورش علیه محدودیت های جدید می کنند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در یک سخنرانی تلویزیونی با عجله در اواخر یکشنبه گفت که بریتانیا با یک وضعیت اضطراری در رابطه با Omicron مواجه است و از یک برنامه تقویت‌کننده تسریع شده برای عبور از این بحران خبر داد.

اما اعداد و ارقام نشان می‌دهند که محدودیت‌های جدید با چه سرعتی ممکن است ضروری شوند. جانسون گفت که خدمات بهداشت ملی باید با بهترین روز واکسیناسیون خود مطابقت داشته باشد – 844000 در ماه مارس – و سپس باید آن را “روز از نو” شکست دهد تا به هدف ارائه یک واکسیناسیون به همه بزرگسالان تا سال جدید برسد.

تقویت کننده های بیشتر

بریتانیا تیم‌های برنامه‌ریزی نظامی را برای کمک به این توسعه مستقر می‌کند، با افتتاح سایت‌های جدید و مراکز واکسن هفت روز در هفته. جاوید گفت که دولت “همه چیز” را در برنامه خواهد انداخت.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دولت جانسون در روزهای اخیر محدودیت‌هایی از جمله پوشش اجباری صورت در فضاهای عمومی سرپوشیده و بازگرداندن راهنمایی‌ها برای کار از خانه را افزایش داده است.

با این حال، مشاوران علمی از جمله سوزان هاپکینز، مشاور ارشد پزشکی آژانس امنیت سلامت بریتانیا، یکشنبه پیشنهاد کردند که ممکن است به زودی اقدامات بیشتری برای جلوگیری از افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان مورد نیاز باشد.

48854 مورد تایید شده دیگر در روز یکشنبه اعلام شد که میانگین هفت روزه را به 51497 مورد در روز رساند. جاوید روز دوشنبه به اسکای نیوز گفت که از حدود 3000 مورد میکرون در انگلیس، حدود 10 نفر در بیمارستان بستری شده اند و هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

قوانین سختگیرانه

سخت‌تر شدن بیشتر برای جانسون، که سرمایه سیاسی قابل‌توجهی را برای برگزاری گردهمایی‌ها و سایر فعالیت‌های جشن در کریسمس امسال به کار گرفته است و با یک حزب محافظه‌کار به طور فزاینده‌ای بی‌قرار روبرو می‌شود، خطرناک خواهد بود.

اقتدار جانسون در حزب خود و در پیام‌رسانی بهداشت عمومی در هفته‌های اخیر پس از انبوهی از اتهامات مخرب در مورد مهمانی‌های کریسمس سال گذشته که قانون‌شکن کووید-19 بود، تضعیف شده است.

این ممکن است در یک سری رای گیری درباره قوانین جدید کووید در پارلمان در روز سه شنبه به نتیجه برسد. استیو بیکر، نماینده محافظه‌کار شورشی تخمین می‌زند که حدود 60 نفر از همکارانش علیه جانسون رای خواهند داد و رهبری او را تضعیف می‌کنند.

با این حال، انتظار می رود که این تدابیر به تصویب برسد، زیرا انتظار می رود حزب مخالف کارگر به آنها رای دهد. خطر واقعی جانسون در آینده نهفته است، اگر قوانین فعلی و برنامه تقویت کننده در مقابل omicron ناکافی باشد.

رابرت رید، یکی از اعضای کمیته مشترک واکسن و ایمن سازی، روز دوشنبه به رادیو LBC گفت: “ما باید آن دوز سوم را تا جایی که ممکن است به بزرگسالان وارد کنیم.” “فقط در صورتی که این ویروس یک گاو نر خشمگین باشد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)