نوه شاهزاده ای که سعی کرد هیتلر را بکشد می خواهد سرزمین “دزدیده شده” خود را پس بگیرد – RT World News

یکی از نوادگان یک شاهزاده آلمانی در حال مبارزه با برلین است تا اموال “دزدیده شده” توسط هاینریش هیملر، رئیس اس اس، پس از کمک پدربزرگش در نقشه کشتن آدولف هیتلر، “دزدیده شده” باشد.

خانواده شاهزاده فردریش زو سولمز-باروت پنجم یک نبرد قانونی 30 ساله برای بازپس گیری زمین در ایالت براندنبورگ در شرق آلمان به راه انداخته اند. او ادعا می کند که به دلیل نقش اصلی پدرش در توطئه ترور هیتلر در ژوئیه 1944، که به عنوان “عملیات والکری” شناخته می شود و بسیاری از افراد برجسته در آن شرکت داشتند، توسط نازی ها تصرف شد.

مقامات آلمانی تمایلی به اعتراف به حق خانواده ندارند و استدلال می کنند که این املاک یا به طور داوطلبانه به رژیم نازی تحویل داده شده است یا توسط مقامات آلمان شرقی تحت یک برنامه اصلاحات ارضی مدت ها پس از جنگ جهانی دوم مصادره شده است. شاهزاده فردریش اما مقامات آلمانی را به سرپوش گذاشتن بر جنایات نازی ها متهم می کند.

ادامه مطلب


روزنامه‌نگار یهودی درباره توئیت هولوکاست تحقیق کرد

“این غیرقانونی است که اموال خانواده من توسط دولت آلمان که ترجیح می دهند از شکنجه، قتل و سرقت توسط رژیمی که به طور گسترده به عنوان یکی از شرورترین و فاسدترین رژیم های تاریخ معاصر پذیرفته شده حمایت کند، توقیف شود.” او پیش از یک جلسه دادگاه دیگر درباره پرونده خود به تایمز اسرائیل گفت.

سولمز-باروت پنجم معتقد است که پرونده او می تواند راه را برای سایر قربانیان نازی ها، از جمله یهودیان آلمانی، که به دنبال بازگرداندن اموال دزدیده شده توسط رژیم هستند، هموار کند. او می گوید که پرونده او می تواند آزمون تورنسل برای بررسی اینکه آیا آلمان مدرن است یا خیر “واقعا از گذشته تاریک خود درس گرفته است.”

او معتقد است که پدربزرگش از هیتلر نفرت دیرینه ای داشت و همینطور بود “کاملا مخالف” به او “حتی قبل از اینکه او به قدرت برسد.” او گفت که املاک براندنبورگ پیشنهاد می کند “پوشش عالی” برای محل ملاقات کودتاچیان ضد نازی در سال 1944.

تحقیقات انجام شده توسط روپرت آلسون، نماینده سابق بریتانیا، تایید کرد که این ملک وجود دارد ” ستاد تدارکات “ فردریش گفت برای توطئه جولای. وقتی کودتا شکست خورد، پدربزرگش توسط پلیس مخفی گشتاپو شکنجه شد و مجبور شد برای تحویل املاک، اوراق امضا کند.

مقامات آلمانی شواهد ارائه شده توسط خانواده، از جمله شهادت کتبی یکی دیگر از طراحان عملیات والکری را که از سرکوب نازی ها جان سالم به در برده است، رد کرده اند. شاهزاده به تایمز اسرائیل گفت که ایده قانونی بودن واگذاری زمین ها بود “بسیار بدبینانه و پوچ.”

این خانواده قصد دارند در صورت اتمام گزینه های قانونی در آلمان به دادگاه حقوق بشر اروپا مراجعه کنند. گمان می رود بین 10000 تا 20000 پرونده مشابه در آرشیو استرداد آلمان وجود داشته باشد.