نوع “Omicron” باعث افزایش “نگران کننده” در موارد کووید آفریقای جنوبی می شود

نوع

نوع Omicron Covid: بسیاری از کشورها قبلاً محدودیت های سفر را در آفریقای جنوبی اعمال کرده اند.

ژوهانسبورگ:

مقامات بهداشتی روز چهارشنبه به پارلمان گفتند که نوع Omicron باعث افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در آفریقای جنوبی در هفته های اخیر شده است و وضعیت را “نگران کننده” خواندند.

میشل گروم از موسسه ملی بیماری های واگیر (NICD) گفت: طی دو هفته گذشته “افزایش تصاعدی” وجود داشته است، از میانگین هفتگی حدود 300 مورد جدید در روز به 1000 مورد در هفته گذشته و اخیراً 3500 مورد.

گروم افزود: “درجه افزایش نگران کننده است.”

اواخر چهارشنبه، NICD اعلام کرد که 8561 مورد جدید در سراسر کشور طی 24 ساعت گزارش شده است که از 4400 روز قبل و 2300 مورد در روز دوشنبه افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی اولین کشوری بود که Omicron، نوع جدیدی از ویروس کرونا را با تعداد جهش‌های زیاد شناسایی کرد و اولین موارد خود را در 25 نوامبر به سازمان بهداشت جهانی گزارش کرد.

در گوتنگ، پرجمعیت‌ترین و آسیب‌دیده‌ترین استان آفریقای جنوبی که شامل شهر ژوهانسبورگ می‌شود، میزان مثبت شدن آزمایش‌ها در روز چهارشنبه به ۲۷ درصد افزایش یافت.

گروم گفت این ارقام نشان دهنده “مراحل بسیار اولیه موج چهارم” عفونت های کووید-19 است.

او افزود که “تعداد فزاینده موارد جدید روزانه” “با نوع” موسوم به Omicron تقویت شد.

پس از انتشار در میان جوانان 10 تا 29 ساله، بسیاری که پایان سال تحصیلی را در بهار نیمکره جنوبی جشن می‌گیرند، “شروع به حرکت به گروه‌های سنی بزرگ‌تر کرده است”.

آفریقای جنوبی کشوری است که بیشترین آسیب را در قاره از این همه گیری با تقریباً سه میلیون مورد آسیب دیده است.

گروم گفت که این رقم “دست کم برآورد شده است، بسیار کمتر از تعداد واقعی موارد واقعی”، و تاکید کرد که “برخی (افراد) بدون علامت هستند” و برخی دیگر “به دلایل مختلف ممکن است آزمایش نشوند”.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)