نوع کووید Omicron، نوع کووید در آفریقای جنوبی، نوع دلتا: ممنوعیت سفر به دلیل نوع جدید کووید “حمله به همبستگی جهانی”: سازمان بهداشت جهانی

ممنوعیت سفر به دلیل نوع جدید کووید

نوع Omicron Covid: بسیاری از کشورها قبلاً محدودیت های سفر را در آفریقای جنوبی اعمال کرده اند.

برازاویل، کنگو:

رئیس سازمان بهداشت جهانی در آفریقا روز یکشنبه از کشورها خواست که به جای اعمال ممنوعیت پروازها، از علم پیروی کنند تا از نوع جدید کروناویروس Omicron جلوگیری کنند.

Matshidiso Moeti مدیر کل منطقه ای سازمان جهانی بهداشت گفت: “با نوع Omicron که اکنون در چندین منطقه از جهان شناسایی شده است، اعمال ممنوعیت های مسافرتی که آفریقا را هدف قرار می دهد، همبستگی جهانی را مورد حمله قرار می دهد.”

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد: محدودیت های سفر ممکن است در کاهش اندکی شیوع کووید-19 نقش داشته باشد اما بار سنگینی بر زندگی و معیشت وارد می کند.

این نهاد سازمان ملل گفت: «اگر محدودیت‌ها اجرا می‌شوند، نباید غیرضروری تهاجمی یا مزاحم باشند و باید مبتنی بر علمی باشند».

سویه Omicron به دلیل ترس از اینکه بسیار مسری است، تلاش‌های جهانی برای مبارزه با همه‌گیری کروناویروس را مورد تردید قرار داده است و کشورها را مجبور به اعمال مجدد اقداماتی می‌کند که بسیاری امیدوار بودند مربوط به گذشته باشد.

در حالی که دانشمندان در حال رقابت برای تعیین سطح تهدید ناشی از سویه جدید هستند – به ویژه اینکه آیا می تواند از واکسن های موجود فرار کند یا خیر – یک پزشک آفریقای جنوبی گفت که ده ها بیمار مشکوک به عفونت Omicron فقط علائم خفیفی مانند خستگی نشان داده اند.

فهرست بلندبالایی از کشورها در حال حاضر محدودیت‌های سفر را در جنوب آفریقا اعمال کرده‌اند، از جمله قطب اصلی سفر قطر، ایالات متحده، بریتانیا، عربستان سعودی، کویت و هلند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)