نوع جدید کووید با جهش های “غیر معمول” یک “نگرانی جدی” در آفریقای جنوبی

نوع جدید کووید با جهش های

یک کارشناس گفت: کشف جدید “به وضوح بسیار متفاوت” با جهش های قبلی است (پرونده)

دانشمندان در آفریقای جنوبی در حال مطالعه نوع جدیدی از ویروس کرونا هستند که اخیراً شناسایی شده است که باعث نگرانی جدی می شود و این نگرانی را ایجاد می کند که این کشور ممکن است با موج چهارم بالقوه شدیدی روبرو شود که می تواند در سطح بین المللی گسترش یابد.

کشف جدید، B.1.1529 نامیده می شود تا زمانی که یک حرف یونانی تعیین شود، دارای تعداد غیرعادی زیادی جهش است و “به وضوح بسیار متفاوت” از تجسم های قبلی است، تولیو د اولیویرا، استاد بیو انفورماتیک که موسسات توالی یابی ژن را در دو سال اداره می کند. دانشگاه های آفریقای جنوبی، روز پنجشنبه در یک نشست توجیهی گفتند.

جو فاهلا، وزیر بهداشت، در همان رویداد رسانه ای گفت: “در اینجا یک نوع جهش نگران کننده جدی است.” ما امیدوار بودیم که ممکن است وقفه طولانی تری در بین امواج داشته باشیم — احتمالاً تا اواخر دسامبر یا حتی ژانویه سال آینده ادامه یابد.

آن فون گوتبرگ، میکروبیولوژیست بالینی و رئیس بیماری های تنفسی در موسسه ملی بیماری های واگیر، گفت که ویروس شناسان تا به امروز تقریبا 100 مورد مرتبط با این نوع را در کشور شناسایی کرده اند. بر اساس بیانیه‌ای جداگانه، مقامات سازمان بهداشت جهانی برای گفتگو درباره ویروس که در بوتسوانا نیز شناسایی شده است، ملاقات کرده‌اند.

فرانسوا بالوکس، مدیر مؤسسه ژنتیک UCL، در بیانیه ای که توسط مرکز رسانه علمی منتشر شد، گفت: نوع جدید احتمالاً در طول عفونت مزمن یک فرد دچار نقص سیستم ایمنی، احتمالاً در یک بیمار HIV/AIDS درمان نشده، تکامل یافته است. دانشمندان می‌گویند بیشترین تعداد موارد HIV در جهان، تلاش‌های آفریقای جنوبی برای مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا را پیچیده‌تر کرده است، زیرا افراد دارای نقص ایمنی می‌توانند برای مدت طولانی‌تری این ویروس را در خود جای دهند.

موج چهارم

این یافته‌ها در حالی به دست می‌آیند که چندین کشور اروپایی با افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کنند و بیمارستان‌ها در برخی شهرهای آلمان شروع به احساس فشار کرده‌اند. دولت‌ها در حال بررسی دور جدیدی از محدودیت‌ها، عمدتاً علیه افراد واکسینه نشده، هستند تا تلاش کنند تا شیوع آن را مهار کنند. آفریقای جنوبی در حال حاضر در پایین ترین سطح اقدامات قرنطینه است، اگرچه نوع جدید کابینه و شورای ویروس کرونا را بر آن داشت تا برای آخر هفته جلسه ای تشکیل دهند.

یکی از تفاوت های اصلی این است که در حالی که کشورهای اروپایی به طور کلی سطح واکسیناسیون را به اکثریت سالم رسانده اند و به سمت واکسن های تقویت کننده رفته اند، تنها حدود 35 درصد از بزرگسالان آفریقای جنوبی به طور کامل تلقیح شده اند. وزارت بهداشت حتی از جانسون و جانسون و فایزر درخواست کرده است که به دلیل کاهش تقاضا، تحویل جدید را متوقف کنند.

جان نکنگاسانگ، مدیر CDC آفریقا، در یک جلسه توجیهی مجازی گفت که بقیه آفریقا در وضعیت بدتری قرار دارند و تنها 6.6 درصد از جمعیت این قاره به طور کامل واکسینه شده اند. او گفت که چالش تأمین منابع، جای خود را به کمبود تقاضا داده است، به طوری که حدود 45 درصد از 403 میلیون دوز تحویلی به قاره هنوز اجرا نشده است.

موارد در حال افزایش

آفریقای جنوبی شروع به افزایش تعداد مبتلایان به کووید-19 کرده است، به ویژه در پرجمعیت ترین استان گوتنگ. روز چهارشنبه 1275 مورد ابتلا ثبت شد که نسبت به روز گذشته کمتر از 900 مورد بود که بیش از 1000 مورد در این مرکز شامل ژوهانسبورگ و پرتوریا شناسایی شد.

در حالی که دولت در آغاز همه‌گیری در مارس 2020 قرنطینه بسیار سخت‌گیرانه را انتخاب کرد، محدودیت‌های بعدی عموماً به دلیل نرخ بستری شدن در بیمارستان است. یک تاکتیک ترجیحی ممنوعیت فروش الکل است، زیرا مراکز بهداشتی را از بار حوادث و دعواهای مرتبط با نوشیدنی نجات می دهد.

دی اولیویرا گفت که شیوع نوع جدید در مراحل اولیه است و مطالعات در حال انجام است، اما مقامات “متأسفانه انتظار دارند که در چند روز و هفته آینده شاهد فشار در سیستم مراقبت های بهداشتی باشیم.”