نوع بسیار قابل انتقال کووید “Omicron” به “اقدام فوری” نیاز دارد: G7

نوع بسیار قابل انتقال کووید

کشف “Omicron” موجی از محدودیت های سفر در سراسر جهان را برانگیخته است. (فایل)

برلین:

وزرای بهداشت گروه ۷ روز دوشنبه با ستایش از «کار مثال زدنی» آفریقای جنوبی برای شناسایی سویه و هشدار به دیگران در مورد آن، گفتند که نوع جدید کووید «Omicron» بسیار قابل انتقال است و به «اقدام فوری» نیاز دارد.

وزرای بهداشت در بیانیه‌ای پس از یک نشست اضطراری گفتند: «جامعه جهانی با تهدید یک نوع جدید، در ارزیابی اولیه، بسیار قابل انتقال کووید-19 مواجه است که نیاز به اقدام فوری دارد.»

آنها با تاکید بر “ارتباط استراتژیک تضمین دسترسی به واکسن”، متعهد شدند که به تعهدات اهدایی خود پایبند باشند و همچنین از تحقیق و توسعه حمایت کنند.

در عین حال، آنها با “اطلاعات غلط واکسن” مقابله خواهند کرد، چیزی که در بخش هایی از جهان به مقاومت در برابر تلقیح منجر شده است.

آنها گفتند که جلسه جدیدی در ماه دسامبر برگزار خواهد شد و متعهد به همکاری نزدیک با سازمان بهداشت جهانی و شرکای بین المللی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد “Omicron” است.

دانشمندان در آفریقای جنوبی گفتند که هفته گذشته نوع جدید را با حداقل 10 جهش شناسایی کردند، در مقایسه با سه جهش برای بتا یا دو جهش برای دلتا – سویه‌ای که به بهبود جهانی ضربه زد و میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به قرنطینه بازگرداند.

کشف “Omicron” موجی از محدودیت های سفر در سراسر جهان را برانگیخته است.

فهرست رو به رشدی از کشورها در حال حاضر محدودیت های سفر را در جنوب آفریقا اعمال کرده اند، از جمله قطب اصلی سفر قطر، ایالات متحده، بریتانیا، اندونزی، عربستان سعودی، کویت و هلند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)