نوزاد به جای واکسن آنفولانزا دوز بزرگسالان کووید-19 را دریافت می کند – اخبار RT World

گزارش شده است که یک پزشک کره جنوبی پس از تزریق واکسن کووید-19 بزرگسالان به نوزاد 7 ماهه به جای واکسن آنفولانزای مناسب سن کودک که قرار بود آن را دریافت کند، مورد شکایت قرار گرفته است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه به نقل از دولت شهرداری گزارش داد که این حادثه در 29 سپتامبر در سئونگنام در جنوب سئول رخ داد. پزشک ناشناس دوز تزریق کووید-19 مدرنا را به نوزاد داد که برای مادر کودک کنار گذاشته شده بود.

دولت کره جنوبی استفاده از واکسن مدرنا را برای افراد 18 سال و بالاتر محدود کرده است. همچنین در حال بررسی این است که آیا باید از دیگر کشورها در محدود کردن بیشتر استفاده از شات پیروی کند یا خیر، با اشاره به نگرانی‌ها در مورد عوارض جانبی. به عنوان مثال، مقامات بهداشتی ژاپن خواستار تلقیح واکسن Pfizer-BioNTech برای مردان زیر 30 سال شده‌اند. سوئد، فنلاند، دانمارک و نروژ نیز استفاده از این واکسن را برای گروه‌های سنی جوان‌تر به حالت تعلیق درآوردند.


FDA به Moderna می گوید که به دلیل موارد نادر التهاب قلب، به زمان بیشتری برای ارزیابی استفاده از واکسن خود برای نوجوانان نیاز دارد.

نوزاد سئونگنام به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شد و به مدت پنج روز تحت نظر بود. مقامات گفتند که کودک نشان داد “بدون علائم خاصی از عوارض جانبی،” به گزارش یونهاپ با این حال، بنا بر گزارش ها، والدین نوزاد از پزشک شکایت کرده و خواهان غرامت بابت این اختلاط شده اند.

فایزر واکسن کووید-۱۹ خود را روی نوزادان ۶ ماهه آزمایش کرده است، اما دوزهای آن بسیار کمتر از واکسن‌های تزریق شده به بزرگسالان است. این واکسن برای استفاده در کودکان آمریکایی از سن 5 سالگی مجاز است. به کودکان 5 تا 11 ساله دو دوز 10 میکروگرمی، یک سوم مقدار تزریق شده به نوجوانان و بزرگسالان داده می شود.