نمایندگان مجلس بی‌عملی دولت در قبال جولیان آسانژ را محکوم می‌کنند – RT World News

قانونگذاران اپوزیسیون استرالیا از اسکات موریسون، نخست وزیر این کشور خواسته اند تا «پایان دهد [the] دیوانگی» در مورد زندانی شدن جولیان آسانژ به اتهام جاسوسی و درخواست از ایالات متحده و بریتانیا برای آزادی بنیانگذار ویکی لیکس.

پس از اینکه دادگاه بریتانیا روز جمعه رای داد که آسانژ می‌تواند به ایالات متحده استرداد شود، نمایندگان پارلمان از کانبرا و به‌ویژه موریسون خواستند تا در جریان آنچه آدام بانت، رهبر سبزهای استرالیا به گاردین توصیف کرد، مداخله کنند. “لحظه حساس در مبارزه با سرکوب آزادی مطبوعات.”

آزار و شکنجه آسانژ و انفعال دولت ما وحشتناک است و باید همه کسانی را که به مطبوعات آزاد اهمیت می دهند یا فکر می کنند که دولت ها باید از شهروندان خود محافظت کنند، نگران کند.

وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا (DFAT) گفت که این کشور طرف این پرونده نیست و به روند قانونی بریتانیا احترام خواهد گذاشت. یک سخنگوی DFAT که نامش فاش نشده است به آسوشیتدپرس استرالیا گفت که دولت این کار را کرده است “وضعیت را مطرح کرد” با ایالات متحده و بریتانیا در رابطه با آن “انتظارات مربوط به روند قانونی، رفتار انسانی و عادلانه، دسترسی به مراقبت های پزشکی و سایر مراقبت های مناسب، و دسترسی به [Assange’s] تیم حقوقی.”

ادامه مطلب


رافائل کورئا به RT گفت: هدف از پیگرد آسانژ ترساندن دیگران است.

اما بندت به گاردین گفت که دولت چنین است “[sitting] روی دستش و [doing] هیچ چیزی” در حالی که یک شهروند استرالیایی بود “به دلیل انتشار جزئیات جنایات جنگی تحت تعقیب قرار گرفت.”

ایالات متحده خواهان استرداد آسانژ 50 ساله است تا به دلیل توطئه ادعایی برای به دست آوردن و انتشار اطلاعات طبقه بندی شده پس از انتشار صدها هزار سند افشا شده در مورد جنگ های این کشور در افغانستان و عراق توسط ویکی لیکس، محاکمه شود. اگر مجرم شناخته شود، با 175 سال زندان مواجه خواهد شد.

در همین حال، اندرو ویلکی، نماینده مستقل مجلس، آسانژ را یک فرد توصیف کرد “قهرمان” و از موریسون خواست “به این دیوانگی پایان دهید” از آنجا که روزنامه نگاری جرم نیست. او از بریتانیا به خاطر این انتقاد کرد “فقدان ایالات متحده” و کانبرا را به عنوان موجود منفجر کرد “خوشحالم که برای سواری همراه شدم.”

توییت کردن که الف “پاسخ سیاسی” برای بدست آوردن مورد نیاز بود “عدالت” برای آسانژ، جنت رایس، سناتور سبزها از ماریس پین، وزیر امور خارجه خواست تا به همتایان آمریکایی خود بگوید که این اتهامات پوچ را کنار بگذارید و به شکنجه آسانژ پایان دهید.

وکلای آسانژ اعلام کرده اند که به این حکم اعتراض خواهند کرد و این درگیری حقوقی احتمالا به دادگاه عالی بریتانیا کشیده خواهد شد. اما پنی ونگ، سخنگوی حزب کارگر به گاردین گفت که این پرونده وجود داشته است “خیلی طولانی کشیده شد” و موریسون را به آن فشار داد “این موضوع را به پایان برسانید.”