نمایندگان مجلس بر سر بودجه با هم برخورد کردند (ویدئو) – اخبار RT World

تبادل نظر شدید بین وزیر کشور ترکیه و یک نماینده مخالف در پارلمان به درگیری بین چند قانونگذار در بحبوحه مذاکرات بودجه 2022 منجر شد.

ویدئویی که رسانه‌های ترکیه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، نشان می‌دهد که انبوهی از نمایندگان مجلس درست در وسط سالن جلسه به یکدیگر مشت می‌زنند، زیرا احساسات در جریان مذاکرات بودجه ۲۰۲۲ به وضوح بالا گرفته است. همه چیز از زمانی شروع شد که نمایندگان مجلس در مورد بودجه اختصاص یافته به وزارت کشور بحث می کردند.

در جریان این گفتگوها، ارکان آیدین، یکی از اعضای اصلی اپوزیسیون حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، از سلیمان سویلو، وزیر کشور درباره ارتباط ادعایی وی با یک تاجر ترک که در حال حاضر در اتریش به اتهامات وارده از سوی ترکیه و آمریکا بازداشت شده است، سوال کرد. رشوه و کلاهبرداری

این سوال خشم وزیر را برانگیخت و وی نماینده مجلس را دروغگو و کلاهبردار خواند و باعث شد تا تبادل کلامی داغ بین آن دو صورت گیرد. علیرغم دخالت معاون فراکسیون CHP، تنش ها به زودی بالا گرفت و طولی نکشید که جنگ لفظی به درگیری مشتی بین نمایندگان CHP و نمایندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) رئیس جمهور رجب طیب اردوغان تبدیل شد.

با این حال، این اولین حادثه نیست، زیرا پارلمان ترکیه اغلب به عرصه درگیری بین قانونگذاران تبدیل شده است. ماه گذشته، دو نماینده مجلس در جریان یک جلسه پارلمان به دلیل توهین شخصی به پرواز در آمدند که هر دو مخالف با یکدیگر تماس گرفتند. “تروریست ها.”

در ماه مارس، پس از انتقاد یک نماینده اپوزیسیون از اردوغان، نزاع بسیار شدیدتری رخ داد که برخی از قانونگذاران حتی روی میزهای خود رفتند تا مشت بزنند. در سال 2017، مذاکرات بودجه چندین روز شاهد درگیری های متوالی بود.