نماد فوتبال آلمان در حال تفکر در انتخابات ترکیه – رسانه – اخبار RT World

نام این هافبک پس از آن از لیست نامزدهای منتشر شده توسط رسانه های محلی ناپدید شد

خبرگزاری هابر7 روز یکشنبه گزارش داد، مسعود اوزیل، فوتبالیست ترک آلمانی ممکن است برای انتخابات ماه آینده ترکیه نامزد شود. اگرچه شایعه شده بود که اوزیل در حال برنامه ریزی برای حرفه ای در سیاست است، اما این داستان پس از آن حذف شد.

روزنامه بیلد آلمان گزارش داد که در این مقاله آمده است که نام اوزیل در لیست نامزدهای حزب حاکم حزب عدالت و توسعه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه آمده است. با این حال، مقاله حذف شده است و نام اوزیل در لیست نامزدهای منتشر شده توسط Haber7 و سایر رسانه های ترکیه وجود ندارد.

اوزیل در ماه مارس از فوتبال حرفه ای خداحافظی کرد “آسیب های طولانی مدت” در هفته ها و ماه های قبل تداوم یافته است. اوزیل که در آلمان به دنیا آمد و بزرگ شد، از سال 2009 تا 2018 برای تیم ملی آلمان بازی کرد و نقش مهمی در قهرمانی این تیم در جام جهانی در سال 2014 ایفا کرد. دوران حرفه‌ای باشگاهی او را از وردربرمن به رئال مادرید و آرسنال به فنرباغچه رساند، قبل از اینکه در جام جهانی به پایان برسد. استانبول باشاکشهیر، باشگاهی موسوم به اردوغان اف سی به دلیل روابطش با رئیس جمهور.


اردوغان به سفیر آمریکا گفت جای او را بدانید

پس از اعلام بازنشستگی این بازیکن 34 ساله، رسانه های ترکیه گزارش هایی منتشر کردند مبنی بر اینکه اوزیل از زادگاهش زونگولداک در شمال ترکیه نامزد پارلمان خواهد شد. اردوغان با اعلامیه اخیر خود به این شایعات دامن زد “نام های شگفت انگیز” بیلد گزارش داد که به عنوان نامزد حزب عدالت و توسعه، از جمله یکی از کاندیداهای دنیای ورزش، شرکت خواهد کرد.

اوزیل سال ها با اردوغان صمیمی بوده و رئیس جمهور در مراسم عروسی این بازیکن فوتبال در سال 2019 به عنوان بهترین مرد بازی می کرد. یک سال پیش از آن، اوزیل پس از عکس گرفتن با اردوغان در آلمان به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و به دلیل این جنجال از رقابت های بین المللی کناره گیری کرد.

صندوق های رأی گیری در ترکیه در کمتر از یک ماه آینده باز می شود و اردوغان به دنبال سومین دوره ریاست جمهوری است. اگرچه اردوغان پس از کودتای کودتا در سال 2016 توانست حمایت خود را تقویت کند، اما اکنون با رای دهندگانی مواجه است که با تورم سرسختانه و تضعیف پول دائمی همراه با یک فاجعه اقتصادی و انسانی پس از زلزله ماه گذشته در نزدیکی شهر جنوبی غازیانتپ مواجه است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اردوغان و کمال قلیچداراوغلو، نامزد مخالفان، تک رقمی از یکدیگر و بلوک ائتلاف خلق طرفدار اردوغان در دو نقطه از ائتلاف ملی مخالف قرار دارند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: