نفت ثابت می ماند زیرا آزادسازی ذخایر توسط ایالات متحده، هند و سایرین تحت فشار قرار می گیرد

نفت ثابت می ماند زیرا آزادسازی ذخایر توسط ایالات متحده، هند و سایرین تحت فشار قرار می گیرد

قبل از اعلام آمریکا، هند اعلام کرده بود که 5 میلیون بشکه نفت آزاد خواهد کرد.

به دلیل اینکه آزادسازی هماهنگ برنامه ریزی شده ذخایر استراتژیک توسط ایالات متحده و سایر کشورها کمتر از انتظارات بود، نفت افزایش یافت.

معاملات آتی نیویورک پس از افزایش 2.3 درصدی در روز سه شنبه به 79 دلار در هر بشکه افزایش یافت. ایالات متحده 50 میلیون بشکه نفت را در هماهنگی با چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و بریتانیا در تلاش برای کاهش قیمت ها منتشر خواهد کرد. با این حال، بسیاری از نفت باید توسط کسانی که آن را خریداری می کنند به ذخایر بازگردانده شود، و مشارکت شرکای بین المللی کمتر از آن چیزی بود که بسیاری پیش بینی می کردند.

اکنون تمرکز به اوپک پلاس و نحوه واکنش این گروه به حرکت برخی از بزرگترین مشتریان خود معطوف شده است. این اتحاد قبل از اعلام این خبر گفت که عرضه با شرایط فعلی بازار غیرقابل توجیه است و ممکن است مجبور شوند در یک نشست ماهانه هفته آینده در برنامه های خود برای اضافه کردن عرضه بیشتر تجدید نظر کنند.

7ui658p

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای مهار افزایش قیمت‌های انرژی که تهدیدی برای جلوگیری از بهبودی پس از همه‌گیری است، تحت فشار بوده است و از اوپک پلاس خواسته بود تا بشکه‌های بیشتری به بازار بیافزاید، اما این ائتلاف با آن مخالفت کرد. تلاش جهانی قبلی برای بهره برداری از ذخایر استراتژیک در سال 2011 به دنبال ناآرامی ها و اختلالات عرضه در لیبی توسط آژانس بین المللی انرژی هماهنگ شده بود.

Vivek Dhar، مدیر تحقیقات معدن و کالاهای انرژی در Commonwealth Bank استرالیا گفت: «توجه بازار اکنون به شدت به سمت واکنش اوپک پلاس معطوف شده است. حتی قبل از انتشار ذخایر استراتژیک نفت، بازارهای جهانی نفت در ماه‌های آینده به مازاد تبدیل می‌شدند.

قیمت

  • وست تگزاس اینترمدیت در ماه ژانویه پس از افزایش بیش از 3 درصدی در دو جلسه گذشته، در ساعت 10:48 صبح به وقت سنگاپور در بازار بورس نیویورک با 0.5 درصد افزایش به 78.86 دلار در هر بشکه رسید.
  • برنت برای تسویه ماه ژانویه پس از افزایش 3.3 درصدی در روز سه شنبه، در بورس ICE Futures Europe با 0.3 درصد افزایش به 82.56 دلار رسید.

کاخ سفید روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد از 50 میلیون بشکه، 32 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت به عنوان مبادله طی چند ماه آینده صادر خواهد شد، در حالی که 18 میلیون بشکه از فروش تسریع شده از فروش های مجاز قبلی حاصل خواهد شد. یک مقام ارشد دولت گفت که حرکت بشکه ها از اواسط تا اواخر دسامبر آغاز خواهد شد.

نیل بیوریج، تحلیلگر ارشد در Sanford C. Bernstein در مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ گفت: «با آزادسازی ذخایر از SPR، اساساً شما فقط بالشتکی را که در صورت وقوع یک بحران واقعی دارید، کاهش می دهید. این واقعاً از نظر فیزیکی تفاوت زیادی در بازار امروز ایجاد نمی‌کند، اما احتمالاً به جای اینکه بهتر شود، اوضاع را بدتر خواهد کرد.»

قبل از اعلام آمریکا، هند اعلام کرده بود که 5 میلیون بشکه نفت آزاد خواهد کرد. چین سهم خود را فاش نکرد، اما یکی از مقامات غربی آشنا با این موضوع گفت که این میزان در محدوده 7 میلیون تا 15 میلیون بشکه خواهد بود. نیکی بدون ذکر عنوان گزارش داد که ژاپن قصد دارد حدود 4.2 میلیون بشکه نفت آزاد کند.

کره جنوبی اعلام کرد که پس از گفتگو با کشورهای شریک در مورد جزئیاتی مانند حجم و زمان تصمیم گیری خواهد کرد اما اشاره کرد که ممکن است حدود 3.5 میلیون بشکه باشد. انتظار می رود سهم بریتانیا حتی کمتر باشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)